Pages

Wednesday, November 23, 2011

Brett-fes

Baru balik dari KL.
Sampai tengah malam. Balik the same day pick up dari hotel pukul 9 malam.
Seperti biasa, sampai sampai haruslah gi nasik dagang Kg Baru tu. Pergi dengan Wigggle yang preknen 3 bulan, macam preknen 5 bulan. Hehehe . TQ Wiggle. Atleast kali nih, takde la bersusun sebab sampai lam kul 3 am. Marbeles seperti biasa! Apalah ko taruk dalam nih mek??? Sedap yang amat! Pas makan, gi pasar chow kitt situ, beli daun kesum, keropok dan kuah rojak berkacang Rodziah. Saya rekemen aa kuah rojak nih.

Balik bilik, tidur sampai kul 9 pagi.

Malas nak turun breakfast sebab breakfast hotel ala ala..kurang menarik berbanding dengan nasik lemak payung di tepi jalan. Say abangun gi breakfast kat hotel hanya di hotel Mulia Senayan, Jakarta. ooohh itu ....WAJIB bangun. Sedap yo! Beef noodle soup dia sgt marbeles...macam mee kolok rasa dia..sangat tekak saya. Nalaaaaaaa punya..
Hotel lain, kalau bangun ..saya breakfast la. Kalau dak..ermm tak de ye nak bangun sekadar nak makan omelet tu. Selalunya I offer kalau ada sesapa bawak family members, kengkawan, kekasih kekasih gelap mereka yang datang bermalam sekali kalau nak my breakfast. Sayang pulak kalau terbazir tak pakai. Elok bagi orang. Dapat buat baik,tak sakit ati tengok orang longgokkan makan atas meja, pastu tak abis, tidur pun dapat...nikmat yo!

Well, antara benda yang boleh menaikkan darah saya ialah orang membazir makanan bila time buffet. Amekkkkkk segala boleh amekkk...dah tu bazir... rasa macam nak..." dek, ni kang tak abis macam mana ni? Apa ke setan perangai ko nih?" Heheheh...ada la sekali dua, saya sound orang macam nih...a little more tact la...hiks. Ikutkan durjana mulut...lebih dari tu nak carut.

Sila jangan membazir makanan. I am not going to talk about world hunger, not my stuff. Tapi it is about courtesy. Itu jek. Toksah gi peraga perangai tak senunuh di khalayak ramai. kalau amik sebanyak banyak alam pastu abis, saya sendiri akan bangun tolong amikkan. Kalau tidak mari sini, saya bagi barang sepatah dua kata.

Terkadang saya rasa macam saya ni melampau jugak. Sapa nak share meja, mesti kene takzirah dulu. Kalau rasa takleh, saya rela makan sendiri dari sakit mata nengok orang menamakkan diri.

Ok tak pepasal, saya sudah stress dengan topik ini. Kang saya tulis pasal mende lain.

9 comments:

  1. Orang mcmtu kn mak piah mmg kena ajar sikit. Makbapak dia xsempat ajar dulu yg bazir tu amalan syaiton tibe2 dah termeninggal. Mcmnilah mak piah, biar mulut kita durjana tapi hati kita mau baik. Org melayu kita nih dah biasa sgn dgn terbasi basi sbb tu ingat 2-3 hari je lepas tu lupa. Kalau bagi penangan Melayu terakhir baru diorang ingat sampai ditalkinkn.

    ReplyDelete
  2. Ibrahim:
    Mak apak ada ajar, tapi dah dorang nih akai tak mo pakai. Ni semua selfish nyer perangai ni ada dlm diri sendiri. Benggong kan...? Mak Piah errrr....amik banyak, makan banyak gaks.

    ReplyDelete
  3. Mak Piah,

    were u crew on 21st Nov?? hik hik .. jumpa set crew dok kumpul kat check-in area tu (dok rasa2 MP ada ni)

    ReplyDelete
  4. Dua Titik:
    Ada la kut...Mak Piah yang bitchy sekali rupa dia tu. :-)

    ReplyDelete
  5. coba berik dgn kmk breakfast voucher. Nang kmk makan menar2. Mun dpt minjam perut org lain, nang kmk pinjam. Especially mun di Istana Hotel, KL and Mutiara Hotel, JB, nyumss aihhhh!!!

    Kmk tok bab makan nang over, hhahahahahaha..

    ReplyDelete
  6. Mak Piah, nampak semua comei2 belaka! ada sorg pilot tu nampak cam ensem .. ngeeeee

    ReplyDelete
  7. Untuk pengetahuan awak, kita masih boleh wiggle walaupun pregnen 3 bulan, hehehe....luv, Mrs Wiggle :)

    ReplyDelete
  8. Wiggley :

    Next KUL, sila tunjukkan! Dah lama saya tak tgk the wiggle...:P

    ReplyDelete
  9. pun tak suka jenis membazir makanan
    mgkin sbb masa kecik hidup susah
    makan tak memilih
    makan je asal kenyang :)

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)