Pages

Sunday, February 5, 2012

Mundane

Saya telah tidurrrrrrrrr more than 20 hours.

Balik flight yang kurang menyenangkan. Purser saya orang dari Kaherah yang mengjengkelkan. Kerja dengan budak Bangladesh yang feeling kuat. Dua orang ni sangat memenatkan saya. Not the workload but the perangai. Tambah dengan perangai saya. Sedang molek.

Yang dari Kaherah ni terkenal dengan keangkuhan firaun dia. Dengan saya dia mellow sedikit. Saya kan ratu kebaya hijau dulu. Jadik tak leh nak berangan. Saya rakyat Malaysia, nak membuli, sesilap kau kene buli. Memang kene. Catering siapkan satu cart, kau nak buat dua cart. Apa?? Nak jadikkan dua cart?? Kau cariklah cart sendiri nak keluar dua service takat passengers hanya 14 orang kat Business class tu. Apa susahnya nyer keluar satu cart. Takkk nak jugak dua cart. Benggong! Suka hati kau lah labu...jangan ngada suh aku buatkan, sudah. Nak kau satu passenger satu cart, pun ok. Bukan aku yang nak tarik tolak cart tu kat dalam cabin.
Kau dua orang. Aku leh rileks kat dalam galley nyenyanyi siapkan kerja.

Padan muka dua orang, passengers semua beraja di mata bersultan di hati. Hahahahah...kene buli dengan passengers. Me? Ok jek. Apa order semua siap. Bukan susah pun... takat nak diet pepsi, diet 7up, nak green tea ...sap sap soi aaa..kau yang ngadap nak bagi passengers tu, tu hal kau.

Si bangla feeling kuatttttttttttttt.. hahaha. Tunggang langgang jadiknya dia punya meal order.
Aku suruh summarized kan meal order dia. Kejap ayam kejap seafood...ha...ok aku siapkan orders, kau keluar. Takde nya aku nak jadik benggong bawak keluar sebab kau asik asik silap order. Biasanya, aku yang kerja kat galley siapkan dan present the meals order. Dah kau kelangkelibut, and I dont want to look stupid, u do it. Bukan berkira bab kerja, but nih pengajaran so kau tak feeling feeling lagik. Lagik pun, dua orang kat kabin,, kehadiran aku tak de diperlukan. Aku cuma perlu senyummmmmmmmmmm jek. Hahahaha Rasaiin lu!

Gelak jahat bergema di sini* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Balik flight, saya pergi makan ice-cream dengan Si Panjang. Pakai baju sedondon dengan Si Panjang. I have this penyakit, pakai baju nak sama dengan my close frens. Memboria. Sessi " I miss my boifren, why life is so crappy?" dengan Si Panjang. Yelah 3 hari saya tak lepak dengan Si Panjang, banyaklah cerita, walaupun banyaknya cerita diulang ulang. Abis ice-cream, tatau nak pergi mana. Compound looked so depressing lepas sandstorm dua hari lepas. Dedaun ( dedaun???) bertaburan dengan ranting ranting bersepah. Pasir di jalanan urfff! Sebab takde apa nak buat, we decided to have dinner dekat Italian restaurant.

Ada satu mamat dari Luxembourg duduk sengsorang. Dia ajak kita dua join table dia. Dia ok. Flew dengan dia few times. Tak de mengatal gatal. He is polite, so we joined him la. Then later we were joined by another depressed-looking crew who sat at one corner earlier.. Hahahahha good. Macam ada persidangan orang orang yang depressed kat situ. Gelak gelak bodoh jek. Ahhh better than masuk dalam selimut dengan Panjang dan start berdepress berdua tentang hidup. Oh saya dengan Si Panjang bukan lesbian yer. LOL. Mintak simpang. We were so bored sampai Panjang main her fries buat muka atas pinggan. And at the same time, The Other Piah is having a good time in Singapore, on vacation. We wish we could join her there. Demmmmmmmmmmm!!!

Panjang ada flight pick-up awal to deadhead to Riyadh ke Medina..not sure. So takleh melepak samapi ke subuh. Balik umah I browsed thru my favourite blogs. Tertelan air liur nengok bihun goreng. Ok..esok masak bihun goreng. Boleh bekalkan Panjang jugak. Best. Dan kirim kat housemate Panjang. Tu hari minah tu bagi saya makan bekal dia. Slept lepas rendam bihun.

Pagi pagi Panjang tanya dah bangun? Erkkk...cepatnya dia sampai di destinasi. Ohhhh... flight deadhead dia tukar. Dia tak jadik bermalam dia Riyadh or was it Medina. Panjang pergi malam pulak. Dia ajak gi mall. I needed to do some groceries shopping. Wokeys! Dia datang umah, saya masak mihun. Terhegeh hegeh masak bihun takut tertinggal shuttle gi mall. Pergi mall ni terapi. Hilang segala penyakit. Bukan beli pun. Jenjalan jek.

Now Si Panjang dah gi kerja. Dia balik malam nanti. I am so bored. Ok.Maybe I will fix my room. MAYBE...

Oh my life is so membosankan!!!

4 comments:

  1. ooohhh..my life too membosangkang - elle.

    ReplyDelete
  2. Elle:
    Mp tgh belajar mengepit sore..so tak de la macam sore podang lagik...LOL I hetchu!

    Hope u r well, My dear.

    ReplyDelete
  3. camner nie, saya mabok free hari-hari.... bosang nyerrrrrr

    ReplyDelete
  4. saya suka buat bihun goreng singapore
    ala yang kaler putih letak karot halus2 tu
    makan dengan sambal kicap..
    itu adalah rekues adik2 bila mereka balik rumah saya

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)