Pages

Wednesday, June 13, 2012

Negara Gajah Putih

I have always been fascinated by the Buddhist teachings and the monks. Ada gak saya baca buku buku berkenaan agama Buddha nih. Ajaran dia memang saya setuju, yang pasal kesederhanaan dalam hidup. Ini yang saya fahami dan dari buku yag saya baca. I know there are other things too but I havent get to that yet la. Mungkin satu hari nanti, mungkin juga tidak kerana saya merasa tiada keserasian dengannya.

Masa melawat lawat Wat ...sungguh cantik dan tah kenapa saya merasa terasing dan sedikit cuak dalam diri. Saya merasa tidak begitu selesa dengan sembah sembahan yang ditaruk oleh penganutnya. It is just me, I think. Ada satu tempat tu ada macam kolah air kecil, dorang macam celup celup bunga lotus(agaknya) dan percik percik masing, or so it seemed to me..nak terjerit saya gerun takut air tu terkena saya. Biar pun hanya air, saya rasa ngeri ok. Mungkin saya saiko??> atau paranoid?




 The Reclining Buddha, Wat Po.

*


 
Nak gi ke Floating Market nih kene bangun awallll sangat sebab ia buka dari awal pagi sampai before tengah hari. We took a tour nak gi sini. Baht 500. Dalam 2 jam perjalanan dari Bangkok. Apatah nama dia..next entry saya bitau. Malas nak google. Mostly yang dijual adalah non-halal. Kedai yang halal ada kat belakang belakang. Ada satu gerai jual nasik campur. Sereyes sedap. Nak tambah nasik tapi lalat kerumun macam tak leh la pulak.



 Sebab masih lapar, kami makan buah moktan. Amik sekilo sorang.
Duduk makan senang hati.
Takde gaduh nak check halal ke dak, kan? 
 




1 comment:

  1. U pgi Grand Palace ni? syiok x? I x berkesempatan pgi pun sbb kat kpale ingat shopping. Floating Market mmg xde dalam agenda. but if ke sana lagi next year will go. klau x rasa rugi. hahaha

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)