Pages

Sunday, December 8, 2013

Update

Ammapodi duk mengelenyar ngajak saya g minum kopi.
I dont freaking have anything to say to her..
Whatever I say, akan jadik cerita dia.
Dia sorang jek bercakap.

Ok for example..
Dia tanya h r u?
Saya cakap baru baik demam.
Then tau tau cerita dia kene demam campak masa umur dia 14tahun.
And that will last for like 10 mins.
10 mins tu leh buat saya demam balik.
Tertekan tau.

Kendian dia cakap nak request terbang dengan saya ke tanahair.
Saya dengan bersopan cakap, tak de flight KL saya. * ada separa bohong di situ*
Ohh dia kata nak ajak saya gi makan vegetarian mende tah kat KL.
Nehiiiiiiiiiiiiiiii.
Kalau nak, ikutlah saya buat mercy flights.
Taknak dia yer... 
Tau tak nak.

Tadi saya cakap takleh nak cakap lelama kat tefon, sebab ada kengkawan datang  villa saya.
Ermmm...dia terus cakap dia pun expecting guest, dan will cook for them.
Heremzad..
Tadah lah telinga barang 3-4 menet dengar dia menceritakan.

Saya kadang boleh layan orang berangan diaaaaaaaaaa jek best nih.
Dia jek ada the dos and donts.
Orang lain takde la?
Pikir mahu dia je.
Cerita dia je.
Kadang hari saya meroyan, takut saya tak terkawal diri.
Dan saya selalu tak terkawal diri.
Saya selalu cemas..lol.
Tanduk setanorojim saya selalu je nak mencanak canak.
Bila tanduk sudah naik, kang tak pasal saya berpatah dua kata dengan dia.

Saya manusia biasa.
I have my ups and my downs.
Kadang saya tak layan, sebab saya sendiri relai, dia mintak diladeni.
Mana yang saya  larat saya dengar lah, kan.
Mana yang tidak, anak cina makan pengatlah.

Ini lak cerita lain.

Kadang, bila saya g kerja, ada lah saya sesikit tunjuk some yang saya berkenan.
Dan saya rasa betul dia nak belajar.

So, saya g lah fly dengan budak dua orang nih.
Sorang saya tunjuk caner nak buat katalah... kerja A.
Sorang lagik saya tunjuk buat kerja B.
Yes, anak didik saya  ...berengennnnnnn Piah, berengennnn, did well.
And adalah orang bercerita fly dengan Piah, best sebab Piah tunjuk caner nak buat A dan B.
Orang lain takde nak tunjuk caner buat.
Macengitulah dipendekkan citernye.

Sampai lah mende nih dekat AgnesMonika.
AgnesMonika pun buat benda yang sama.
Saya cam bangga lah, namanya jugak manusia, sebab orang lain mencontohi kita.
Selama hari, takde pernah AgnesMonika buat, sekarang dah da inisiatif nak tunjuk ke budak budak.

Saya fefeeling best lah kan, until, saya terserempak dengan AgnesMonika few days ago.
Dia cakap..erm  student aku pun terer gak buat A dan B.

Tercenggang jap saya kat situ.
Tak tau ada competition lah  pulak kan.

Yes, these people annoy me.
A lot. 

5 comments:

  1. pon boleh cenggitu yer mak piah..tetiba ada pertandingan student sapa paling pandai...kih3.. huhuhuh

    ReplyDelete
  2. mp orang kedua yg tulis kes org suka pancung cerita ni
    td pun sorang..katanya dia bengang dgn orang yg asik suh dgr citer dia je.hihi

    ReplyDelete
  3. manusia dan sikap perbandingan&penilaian.. smpai kiamat pon x kan habis isunya.

    ReplyDelete
  4. Ok I guess who is Agnes Monica!!! Hahaha

    ReplyDelete
  5. hehehe...mak piah the best. jd ur silent reader all this while. mmg fed up dgn org mcm ni. dia org je yg sentiasa hebat, bgs, work load plng bnyk n the list go on...
    http://comfortandblissfullife.wordpress.com/

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)