Pages

Tuesday, April 14, 2015

Update wey

Things that iritates me.
I have lots of those. Everyone else too, I believe so.

Saya tak suka..

Bila makan, orang taruk makanan atas pinggan saya kecuali kalau saya mintak. i have this friend, yang saya sayang, tapi itulah hobi dia, naruk makanan atas pinggan saya bila time makan yg last last. There are times when I want to strangle him so much. Banyak kali dah saya terus berenti makan sebaik dia taruk makanan yang dah dekat nak abis kat pinggan saya. Saya dah cakap, yang saya dah taknak. Kadang saya memang nak makan tu, tapi sebab dia taruk kat pinggan, saya terus taknak.

Saya tak suka...

Bila orang tanya, kendiam instead of waiting for your answer, mereka terus bercerita tentang mereka dan keluarga mereka. Boleh dengar, tapi toksah lah berbasa basi tanya kendian tukang tanya ignore you. Cekik nak?

Saya tak suka...

Bila saya tidur orang ganggu. Terutama balik kerja. Saya kerja odd hours. Dah makin tua lah pulak..kan? Penatnya melampau, sensitif pulak dah sesenja nih. Gerak kalu..mendapatlah muka maharaja empatbelas saya. Saya gakkkk yang jahat. Kalau mende penting, by all means geraklah. Tapi sekadar mende remeh temeh, sesilap haribulan dapat beberapa patah sukukata diselangi dengan doa untuk orang tu ke nerakajihanam.

Saya juga tak suka..

Bila orang bercerita junun seryes, tapi berselang dengan heheehhe dan hehehehe lagik. Seryes buat cara seryes, yang duk mengheheheeh tu kenapa? Tak pasal saya tertekan button pekak dan mungkin menyilat dengan kata kata sinis sayyyyyyaaaaaa jugak yang menyesal karang.

Saya tak suka....

Bila keluar makan atau lepak minum kopi fefeeling orang sibuk dengan tefon. Kalau nak main tefon, jangan jumpa. Kita saling berwassapdoc sudah. Pas tu main tefon gelak gelak sesorang. saya nih bunga perhiasan kah di situ. Saya pernah bangun dan terus amek teksi balik.
Duduk sana kau main tefon. Tidak adalah lagi sessi kopi dengan yang berkenaan yer. Saya faham sesekali amek fon sebab ada mesej masuk, but if u r having coffee and the other person is engaged dengan chat, baik toksah.

Saya tak suka..

Bila mak apak budak, tengok orang gemuk atau kurang upaya beritahu anaknya nya suruh panggil orang tu kakak x gemuk atau pakcik x peko..tau kan peko tu apa? Why lah? Supaya mak atau apak budak tu rasa dorang sempurna berbanding orang yang kurang dari mereka. Itupun kalau dorang lebihlah kan... Tolak dari tangga nak?

But again, mendiang ayah pernah cakap, good manners is also tolerating other people 's bad manners.

Dah tua lah saya. Kuat sensentap.

8 comments:

  1. Ajak kita jumpa tapi asyik main tepon ngan org lain..
    Kan kan very the.. arghhhhh.. kan kan..

    Me here pun makiiin kuat sentap.. biasa la.. around d'corner mau masuk nombor baru lak..

    ReplyDelete
  2. Sis, nk email address boleh tak? Nk tanya something. tq

    ReplyDelete
  3. Setiap orang ada kepantangan tersendiri tetapi apa yg disenaraikan tu pun menjadi kepantangan saya jugak kecuali bab tido tak leh elak le asyik kena gerak dengan anak2...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. ambik hp dia, kasi celup dalam kopi panas
    pastu tahan taxi balik umah, tido
    boleh gitu?

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)