Pages

Tuesday, January 3, 2012

saya

One of my colleague asked me about my blog. Mintak address, kata dia.
Terkujat la saya kerana saya tidak ada mewar warkan kepada rakan sekerja atau kenalan tentang blog saya.
Saya cakap kat si keding nih, let's call her, Kris Dayanti, mana de blog lagik. Mana saya ada blog. She said she followed my english blog, tapi dah takleh nak access sebab dah private. Ermmm. Dah privatekan dulu sebab, I dont like the people around me to know what I think or think about them. Sebab, I am trying so hard to be decent depan dorang walaupun kadang suka terlajak kata. Brek tak de ok. In other word, saya seorang hipokrit. Dalam proses nak be honest ni, saya selalu menyakitkan hati orang. So, ada blog nih, I can say what I like with my bad grammar dengan bahasa tunggang langgang, yang sometimes, I dont understand what I wrote.

Blog ni jadik tempat perlampiasan. Bebila balik flt tak puas hati, takkanlah nak mencarut kat FB status dan menimbulkan pelbagai spekulasi. KAng da yang kene kebumi di padang pasir nih aaa.
Pengecut rupanya Mak Piah yang garang dalam kapal nih. I admit ok. Rupa garang, dalam hati ada taman jugak.

Yang saya kenal, yang tahu pasal kewujudan blog nih hanya few jek. Tu pun becoz this people I know they keep secrets :-). I want to remain anonymous walaupun dah tak berapa nak anon sebab telah mengadd seseorang di FB..pun jugak orang itu telah mendeactivatedkan account FB. Mungkin dia tahu saya selalu stalk gambar anak dia...lol. Matiklah...dia tau gaknya I have 'kelainan jiwa'. Takat ada anak tekak, nengok anak orang jadiklah. Hiks.

I am not important. Apa jek pun dalam blog nih. Takde mendenya. Hanya nonsense nonsense dari seorang pembuat teh kopi. Yelah kalau passenger, dia boleh hantar complain letter kat company. Kalau crew macam saya nak hantar surat komplen kat mana yer? Buat blog, nahhhhhh taruk segala nak komplen kat situ, kan?

Kalau ada mende yang bagus, u can learn la from it. Kalau macam nonsense, biar jek.

4 comments:

  1. kmk suka mun ktk cerita experience ktk berjalan2.. dah la lawak hahaha..

    sapa la manusia yg deactivate account FB nya oh? Nya gago kali..ada 2 igek deadline, kelak2 mun nya dah ok, nya activate lah account ya balit, hahahah..

    ReplyDelete
  2. I once wanted to remain completely anonymous. I failed. Have made friends with a few bloggers through FB. Damn it. And those people who are in my FB knows that this handsome man has a blog written in tunggang langgang English and his pseudonym is Sir Pok Deng. So I'm not mysterious anymore. Not cool ah. But it's okay. Yang sudah tahu, biarlah mereka tahu. Yang tak tahu, jangan jual URL nak tunjuk hebat menulis essay in English. * being narcissistic*

    ReplyDelete
  3. Pok Deng:
    It is hard to remain anonymous when u meet nice people. I guess it is human nature, when we 'meet' people who are nice, we want to know them personally and be friends. I am sure u r one good looking lad with superb English command. Blog more often la...

    x MP.

    ReplyDelete
  4. oh patutlah saya x baca blog mp dulu'sbb tulis in english..haha spesis malas berfikir

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)