Pages

Saturday, January 7, 2012

Update bosan

My last meal was the hotel room service, the night last nite on my layover. Lapoooooooo giler. Semalam sampai dah penat. Takde dan nak masak. Masa samapi my housemate dgn kengkawan dia makan malam, ajaklah saya makan sekali. Macam biasa, I politely declined. Dorang dah masak dah dengan perangai saya.

Kendian adalah kawan nih, Si Kepayang, send message, ajak borak. Heheh I know nih bukan nak ajak borak. Nih kes nak mencurahkan galaunya hati dia kerana baru baru nih terbabit dengan cinta terhalang. Khidmat saya sebagai Cik Sri Siantan diperlukan. Tukar baju, dan saya tergedek gedek ke villa dia. Sessi itu telah berlarutan selama 3 jam. Saya balik rumah ngantuk sangat.

Bangun pepagi lapar.
Nak masak for lunch, semalam dah ajak abg Baeh dan abg Hummer tu datang. Saya macam biasalah, hanya masak lauk. Nasik angpa bawak. Rumah takde beras. Adesh!!

Dah start masak awal.
Then, I saw Abg Baeh online. Suh dia masak nasik.
Dia kata abg Hummer akan masak sebab abg Hummer ada rice cooker.
Pada masa yang sama saya call Si Panjang, suh Panjang masak nasik. Panjang kata ok.

Lauk dah siap pukul 11 sengah pagi. Oklah..saya bermain games lagik. Jam satu tengahari, tak sesampai. Perut dah start bunyik bunyik. Saya mula lah mengaruk ngaruk, berbulu. Perut lapar, darah naik lah. Dekat nak pukul 2 sengah baru dua orang nih sampai dengan piok nasik.

"Piah, nasik nih tak nak masak lah. Sengah lembik, sengah keras. " kata dua jejaka tak berapa hangat nih di depan pintu.
Pangggggg!!! Bagi backhand kat dua orang. Hati panas ok?
Dorang dua, tinggal periuk nasik atas meja, dan bergegas keluar mencarik nasik putih di restoran.
Sakgi Panjang sampai...bawak beras.
" Mak Piah...aku lamabat sebab ada orang datang rumah"
Pannnnnggggg!! Panjang pun kene.

HAhahaha I think I know how exactly rasa emak si Bunga Pekan dengan Bunga Melur (I think) yang cerita Batu Belah Batu Bertangkup tu. MEmang benda kecik, tapi kalau lapo...amarah menguasai minda dan fikiran.
Dua jejaka tak hangat tu, sampai. Bawak nasi dua kotak. Bukak bukak, nasik putih tu ialah nasik egyptian gamaknya, yang bulat bulat. Fail, siot! Si Panjang telah bangun serta merta dan menanak nasik. Kuahkan nasik bulat bulat. Fail la...:-( By the time nasik masak, selera makan dah takde.

Then untuk mengubat hati, kita orang decide gi makan aiskrim Baskin & Robbins dekat Sharafeyah. Jadiklah.

1 comment:

You are responsible for your comment(s)