Pages

Sunday, February 12, 2012

KLMJ.

Dah setahun dah saya berpisah dgn PJ. I didnt have the strength to blog about it. To those yang menudingkan jari kata saya yang salah, ya, saya yang salah.

PJ adalah lelaki yang baik, tidak pernah amik kesempatan meramas ramas saya walaupun kami duduk berdua duan di tempat yang sunyik, membenarkan saya meng'cash-advance' dari kad dia sampai to abis limit, bukan satu kad, tapi dua kad dia.

PJ jugak adalah lelaki yang tidak mengongkong, dia jugak yang telah membayar di restoran untuk saya dan kengkawans yang membuatkan gadis gadis pikir mereka adalah gadis hangats kerana ada lelaki misteri telah bayarkan dinner.

Setakat nih, takde lagik saya jumpa sesapa yang kalau sebut nama dia jek, tak memuji dia seorang jejaka yang baik hati.

Pendek kata* nih bukan pendek kata versi si pendek itu sang isteri seorang pemimpin yer* dia lelaki idaman lah. Takde main perempuan walaupun saya tahu ada beberapa orang yang pernah menghantar diri kepada ke bilik hotel dia. Saya tahu kerana perempuan tu sendiri yang beritahu tanpa mengetahui siapa saya kepada PJ. Pun ada insiden ketika selesai berpesta di bilik hotel dia, ada crew baring atas katil dia, tapi dia elok jek berskype dgn saya berlatar belakangkan crew gatei nih atas katil dia bergolek sampailah budak tu balik bilik sendiri.

Until at one point, ada gosip liar mengatakan dia adalah gay. Saya tahu dia bukan gay, kerana saya adalah kekasih dia. I didnt say anything. Eloklah orang ingat macam tu, takde nya perempuan gatei semua nih mengejar dia. Dia kekasih yang setia walaupun kami jarang berpeluang untuk memadu kasih * erkkkkkksss!!*

Baik kan PJ? Yer..itu kebaikan dia. Even telling it here I felt like I am such an a$*&^%.

Memang dia lelaki terbaik yang saya pernah dampingi. Tapi dia jugaklah lelaki terkuat sekali meminum arak yang saya pernah jumpa. Dia seorang kaki botol tegar. Dia boleh minum arak pada bila bila masa seperti saya boleh mentekedarah nasik anytime. Nak bangun pagi tak gosok gigi lagik ke, nak pukul 8 pagi ke, pukul 11 pagi ke, pukul 4 petang ke, sure boleh togok punya. Dia cuma tak minum exactly 12 jam sebelum dia terbang, tu pun sebab the regulation of the aviation state such. Kerja dia minum todi dari pagi ke petang, petang ke pagi. Yup..memang culture orang dari negara of Fire and Ice itu minum, pagi petang siang malam. No he doesnt get violence or anything, but it annoys me yang dia asik nak minummmmmmmmmm jek.

Saya tak tahulah kalau ada orang yang boleh tahan dengan hobi dia nih, tapi saya memang tak leh tahan. Dia sendiri pernah cakap, I have been drinking long before I met you, so dont even think of asking me to stop. Bukan saya paksa suruh stop totally, tapi berkadar lah. He said he will try. And will try is as far as he got. Fedap lah mak, kan...I guess he didnt love me enough to cut off some of the relationship with Jack, Johnnie and Jose. Crew crew yang kaki party sukalah kalau dapat fly dengan dia. But I can tell you, muka saya adalah seperti apple cider vinegar. After a while, we drifted apart, and eventually leads to our break up.

Yes, I still wear his ring. Hat nih, the second ring he got me, after I sold the promise ring.I kept this ring sebab hat nih adalah dari a famous jeweller yang saya sendiri takkan mampu beli.

Sometimes saya terfikir, was I really in the wrong?

p.s Jam dah menunjukkan pukul 02:58 pagi. Kang saya bangun saya sambung eh, I think..

12 comments:

  1. I always berseorangan di KLIA. KLIA tak macam LCCT. Sunyi sket. LCCT macam pasar malam.

    Dalam KLIA I love to look at the kebaya ladies. Of course they're pretty. I like pretty women. Can't imagine if one of them is my gf.

    After reading this, I have cancelled my plan to date a stewardess.

    ReplyDelete
  2. Pok Deng:
    U cancelled ur plan to date one, good. There are some nice, very nice, yang jaga mak apak, bayar seratus peratus persekolahan adik beradik. Yang hidupnya dicurahkan untuk tolong orang lain. Yang tak tinggal semayang 5 kali sehari dia. Ramai yang macengitu. Yang party girls nih ada segelintir jek, like in any other professions. there r nice ones, there are notty ones, and the their are some who shud, kecik kecik tak nak mamps..:P
    Someday I will blog about the nice girls that I know in person. ;-)

    ReplyDelete
  3. Nak kenal! Nak kenal! *gaya gewdix*

    Miahaha!!

    ReplyDelete
  4. Pok Deng:
    gaya gewdix...LOL. Bersuara kiut tau masa cakap tu.

    ReplyDelete
  5. MP,

    cartier ring kahhhhh? khelessss!
    Kamek sikda kawan stewardess, tapi steward ada la, but he's totally gay, hikhikhik

    ReplyDelete
  6. DLL:
    ada kitak kawan sigedes..kamek lah.

    cencen Bukari.

    ReplyDelete
  7. I ada berjiran dengan kebaya biru. I agreed with you tak semua stewardess ni notti okay.
    Like my jiran ni bila off duty mesti akan bertudung bila kemana-mana.
    Dengan FA AK pun selalu juga I sembang2 bila ikut my husbanf fly ( he Kapten at AK ).kadang2 kesian tengok diaorang berkerja keras untuk tolong mak bapak dan adik2 di kampung.Di sebalik make up dan senyuman manis diaorang ni mana kita tahu tanggungjawab dan beban yg diaorang tanggung kan.

    ReplyDelete
  8. Nadiah:
    :-) Thank U. and not semua kapten tu akan mengambil kesempatan. Like my PJ.

    ReplyDelete
  9. MP,
    my bestfriend kaki mabik jugek! sama la mcm PJ u tuuu..aftr or b4 class, aftr or b4 work, aftr or b4 mandi, aftr or b4 makan.dah fefeling hollywood gittuhh.but now she quit! dia dh kawen daaaa..but it's unbelievable or shall we calld as miracle! do u think PJ blh jd mcm my frnd?

    ooo MP, bila maw pulang ke m'sia? kangen bangat ketemu sama kamuuu!

    luv,
    elle

    ReplyDelete
  10. Elle:
    PJ will be PJ. And he is not one of my worries no more. We r still friends though.

    Takdek balik Mesia lagikla..kalau balik haruslah mewar war kan di blog.:P

    aku kangen jugek.Nanti balik cuti, kita lepaks..wokeys.

    ReplyDelete
  11. wokey MP! mwahx.

    elle

    ReplyDelete
  12. now i know sapa yang bayar itu dinner.hehe
    jiran saya pun 'kerja terbang' jugak tapi dia sgt baik dan sopan.luaran nampak mcm 'bebas' tp sebenarnya tidak.

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)