Pages

Friday, March 23, 2012

lagi

Pakcik Iran nih kene angina masa crew baru tolak troli nak hidang breakfast. I have strong feeling pakcik tu terkujat nengok rupa omelette yang dihidangkan. Doctor arrived at the scene as soon I put the passenger in semi-recumbent position dan membuka kancing baju pakcik tu. Loosen tight clothing katernyer. Banyak bulu dada pulakkkkkkkkkk...Saya dah terfikir sakgi, kalau kene pakai defibrilator, harus lah saya jadik pencukur bulu dada. Saya adalah pisau cukur..bukan pencukur bulu dada. Aiseymannnnn!!!

Jadiknya saya hanya membuat buat sibuk dgn hanya memakaikan oxygen mask.
I am sooooooooooo glad there was a doctor onboard, jadi saya tidaklah perlu menggunakan bahasa Melayu dan body language untuk berkomunikasi ayam dan itik dengan pakcik dan isterinya.
Lagi best doktor tu ada sendiri Nitroglycerin.
Bini pakcik je saya kene tenangkan sebab dia dah mula meraung.
Saya cakap melayu jek dengan dia, Acik, jangan jejerit, nanti saya panik. Dia fahamlah gamaknya, dia berneti kejap meraung. Muka dia konfius siot!
Mungkin dia pikir, eh...aku nih reti farsi saja, nih crew gila nih cakap bahasa apa?
Tapi pe pun, saya berjaya mendiamkan dia dgn menkonfiuskan dia dgn bahasa ibunda jugak sedikit sedikit. She calmed down which make it easier for the doctor and me to attend the husband. Dan dia tak ganggu la doktor tu check check nonsense kat laki nya. *Laki makcik yang meraung, bukan laki doktor, doktor tu jantan*

Passenger got better tapi tetap pakai oxygen sampai we landed in Isfahan.
I thanked God sebab I dont have to go thru another experience where passenger died in my arms.

Sampai di Isfahan, ada doktor tunggu. Hensem wo...!
Sebab doktor tu cakap english slang Farsi pekat, masa dia cakap eletrogram ke mende, I heard he said electro-viagra.
Saya telah 'I beg ur pardon?' 2 kali.
Bunguk ke dak??
Sebab termalu dengan diri sendiri, saya terus jalan ke depan dan keluar pintu untuk menghirup udara segar sambil menunggu pakcik tu dibawak keluar dr kapal.

On the way back to Medina, syukur, takde kejadian yang tidak diingini.
Passengers semua baik baik.
Near my jumpseat ada satu baby girl yang sangat comel.
Sejuk mata memandang. Saya gacah gacah dia. Dia ketawa. Ahhh a blessings! Kalau bukan sebab budak kecik comel nih, saya rasa saya mesti tarikkk satu dengkuran di jumpseat masa landing di Medina Munawarah.

Balik rumah, saya masak.Itulah dia yang saya masak di entri dibawah. Ingat nak buat satu entri jek..tapi saya sudah tatau macam mana nak selit cerita angina prectoris nih dengan laksa johor.

Take care of ur heart!

3 comments:

  1. hai...tak tahu pun u lawat blog i...

    ReplyDelete
  2. NP:
    silent reader katernya. Tapi ur entry tu hari, memang I cannot hold myself from commenting. Kelakar sangat. Anyway..include me ya shud u decide at anytime , kalaulah u privatekan ur blog.

    ReplyDelete
  3. err..saya penah masuk kelas CPR tpi rasanya kalau berdepan dgn pesakit yg memerlukan CPR,saya belum yakin utk melakukannya

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)