Pages

Monday, May 7, 2012

Saya tidak suka oerner-orni sebab it took some friends away!

My friends on FB who have been friends since we all joined the airlines some donkey years ago are fighting. Yang sebelum kejadian saya-orner-kuning, awak-orner-lain-awak-orner-orni. Saya merasa sedikit sedih kerana perang di Fb kerana perbezaan pikiran ini telah memutuskan beberapa persahabatan. Some had been unfriend and blocked.   Some is avoiding each other when they happened to fly together. Nak sokong memana pun, sokonglah. Tidak menjadi masalah. Bukankah perbezaan pendapat itu membuat kita berfikir dan berfikir itu teman yang baik. Jangan berfikir yang aneh aneh macam errrr....sapa nama tu...pikiran dia hanya di kawasan reproduction areas sahaja. Namanya tidak boleh di ungkapkan di sini kerana mungkin dia ada tertaip keep dan keluarlaj blog saya di tempat taruk address tu kerana saya pernah menggunakan samsung galaxy note dia untuk melihat macam mana rupa blog saya di galaxy note.

Siapa pun yang disokong, kita punya alasan tersendiri. Betul pada awak, mungkin kurang betul di pendapat saya. Begitu jugak sebaliknya. Samalah macam kalau saya suka awak, tak semestinya awak suka saya. Mungkin suka, tapi maksud suka yang berbeza. Suka sebagai kawankah, suka sebagai kekasih kah, suka kerana dada bidang kah atau badan kekar kah. Atau mungkin kerana suka setelah trerpandang 'barang kemas' kah? EH!

Awak suka seseorang pemimpin kerana awak rasa dia lah yang paling layak atau dia membawa kemajuan pada negara bertuah kita. Awak suka yang itu kerana awak rasa peribadi dia molek, kerana pada awak pemimpin yang peribadinya tinggi adalah pemimpin yang harus diikuti. Awak rasa orang itu dan ini tidak layak kerana itu dan ini.

Pada saya, semua parti politik itu, apa nama  tu heh..ideologi itu bagus. Sangat bagus. Tapi kalau sekadar idea bagus, tidak dilaksanakan dengan apa yang dikatakan payah jugak. jadiknya tidak bagus. Saya sebagai rakyat Malaysia yang layak mengundi hanya melakukan apa yang saya harus buat. Memangkah X  di hari pengundian. Sesambil nyanyi mari lah mari pergi mengundi...demm I love that song!

Saya tidak menyokong perangai rakan rakan di FB yang suka sangat menaruk status banggang yang menyokong mana mana parti dengan meletakkan gambar gambar seperti mee segera sup buntut, gambar perempuan yang kurang sempurna ( di mata si empunya FB) lalu di beri caption berkaitan dengan mana mana pemimpin, taruk gambar khinzir dan u name it la..that is malice la wey...Hak bersuara itu hak kita sebagai insan. Tapi perlukah kita bersuara dengan lantangnya di laman sosial itu dengan menghamburkan kata kata nista kepada pemimpin atau orang orang politik yang kita tidak suka seperti orang tidak berakal.
Hari mengundi esok, pangkah mana nak. Kalau menang, kita harapalah janji janji pilihanraay ditunaikan. Kalau yang kita sokong kalah, nanti next pilihanraya, kita pangkah lagik.Jangan memalukan diri sendiri dengan mengeluarkan status status yang banyaknya mencerminkan peridbadi sendiri. Kata hendak berpemimpin yang berbudi tinggi, janga lupa peribadi kita sendiri pun mau jaga.Paling tidak, takyah la mengadvertised kan di fb kita tidak begitu peribadi mulia sangat. Sikit sikit tak pe..hiks.

Orner-Orni = masa kecik saya tak reti nak sebut warna warni.

3 comments:

  1. hello kakak. lama x nampak. :)

    ReplyDelete
  2. Anggerik:
    Kakak berada di kawasan yang tiada wifi..:P

    ReplyDelete
  3. baru daftar jd pengundi ;)
    mgkin kalau ada pru nanti saya turun memangkah
    nak pangkah mana?rahsia..hehe

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)