Pages

Sunday, April 29, 2012

Sila lah

Perangai perangai orang masa buat recurrent class

Mesti ada yang kerja dia melaram.

Contohnya saya...hahahha. Entah masuk tah tidak lectures tu perkara kedua. Yang penting datang kelas sure pakai baju yang sepuluh kali pakai taruk balik tukar lain. Tahhhh...habit pempuan gaknya. Yang vain la...lol yang tak vain, pakai sarung jek. Which I always did in the previous years. Dah tua tua nih, rasa nak melaram entahhhhh... Kasut harus lah tinggi melangit bagi tongek lebih...hahahahah. Ingat kalau lunch break tu lebih dari sejam sure nak tukar baju lain...kasut lain apakan daya, masa mencemburuiku.. I am a pysho! I know...I know...apalah nak dilaramkan but hey..sesekali jek. tahun dulu dulu, saya mesti datang dengan berkemeja bertali leher bagai mengalahkan budak lelaki...this year jek buang tebiat berdress bagai. I collect starbuck nyer tumbler, sajek lah..menayang nayang gi kelas bekal air. Kunun saya tak pakai cawan kertas sebab saya prihatin dengan environment. Uwerksss!!. Muhong semua tu...dustaaaa!! Saya suka menunjuk harta kekayaan saya yang berupa starbuck tumblers tu. Ngeh ngeh ngeh.

Dalam kelas, mesti ada yang dialah yang terer...ini ada beberapa dalam kelas saya tahun nih. Meluattttt yang amat. Ohh dialah ikut procedures di atas kapal. Sedangkan nan hadooo! Cakap memang best...Apa yang dibincangkan, dia jerrrrrrrr yang selalu buat di batas batas company satndard. Tak pernah alpa lah. Itu kalau ikut cakap dia lah...kalau ikut apa yang dia buat di aats kapal, dia nih tak layak pun jadik crew. Brengsek giler atas kapal, tapi dalam kelas macam best. Cihipek!!! Sesekali saya bagi jelingan manja, dan tersentak jugak dia dari berangan dia. Kang bukak mulut bukak pekung lu baru tau...ngeh ngeh ngeh. I am bad, I know. I waited for this person to bukak mulut yang aneh aneh..memang saya bagi barang sebakul dua. Mujur dah kene jeling mengisyaratkan lu diammmm, dia faham dan kuncup macam payung.

Bila buat kerja kumpulan, ada satu nih, dia jek nak bercakap. Tak bagi langsung orang dalam group dia peluang. Porrrddddddddahh! Wey, kok yer pun, it is courtesy la nak bagi orang lain peluang mengutarakan buah pikiran dia. Nih dia lah yang tulis kat manila kad ...dia lah present, dialah yang tak berenti membebel. Meluat aiiiiii.. Ini bukan group saya. Group saya main tolak tolak. Kau lah buat, aku dah tulis,. Kau lah present sebab aku dah bagi idea. Heheheheh. Me?? Berdiri tegak macam patung cendana. My time dah over. It is nice to have young ones presenting their ideas. I can learn from them. Kalau sesangkut, back up lah kan. . Jangan risau, I got ur back buddy. Kan team work?

Ada homework jek, pepagi sure kene kejar sebab kawan nak tiru. Malam abis kelas patut buat homework, dorang terbongkang gaknya tidur..tak buat. Pagi pagi terhegeh hegeh nak buat.  Saya tak meniru dari rakan sekelas, tapi saya telah tanya Panjang sebab Panjang buat kelas sebelum saya. Hiks. Satu jekkk!! seryes..satu jek yang saya tanya Panjang cam ne nak buat. Dan sesungguhnya itu adalah perbuatan yang salah kerana Panjang telah tidak membuat kerja sekolah dia kerana sibuk bercintan cintun. Dan tah kenapa...yang satu saya tak buat tu lah yang instructor tanya saya di khalayak ramai. Tak leh nak putar alam..sebab itu berkenaan muka surat berapakah adanya informasi yang ditanyakan. :P Mati kudasai!

Dalam kelas saya nih, ada satu yang saya tak berkenaan. Ada kes masa fly dengan saya sedikit masa lalu. Ok saya berdendam. Saya juga ada sedikit hati yang kehitaman. Dia nih menjengkelkan la. Dalam kelas asik nak mengomplen itu ini. Mual laaaaa. Instructor cakap dia la mengiyakan beriya iya. Sangat Kak Nam. Mecik I. Nampak ngat membodek nya. Eeeee meluat. Ok..I am bias. Memang saya tak suka dia. Saya tak suka orang melampau lampau sangat bodeknya. Cit! Masa dalam kelas, tiap kali dia menonsense, saya mesti pandang sorang lagik budak Malaysia, dan budak Mesia nih faham sangat. Saya dah menghasut dia tak suka si Bangla nih. Ada satu kali kami berpandangan, budak Mesia nih buat muka meluat, macam terkantoi dgn Instructor...lol dia pura pura menguap. Saya tak kantoi sebab saya muka selamba. Macam takde apa. Hiks!

Banyak lagik nak mengata pasal budak budak kelas saya, tapi The Other Piah ajak dinner kat restoran sambil bertukar gosip dan mengutuk orang kiri kanan. Macam siakkkk perangai dua orang. Ok Double Piah nak gi makan makan.

Oh... oh..saya lulus dengan sangat cemerlang exam hari ni, Answered 75 question dalam masa 7 minit, cumanya tahun ni saya nomor dua keluar dari kelas. Saya lebih suka dapat nomor satu keluar kelas. Tahun nih crown saya dirampas. Cissss!  Tak pe esok masih ada...macam citer Jins Shamsuddin. Esok First Aid. Nak dapat nomor satu habiskan exam. Hak hak hak...sekang kamu tahulah betapa bongoknya saya.

Saya sangat memahami kalau awak mual dgn entry ini.





3 comments:

  1. nk thumbler satu... esok2 klu ada dept meeting boleh gak cik nana menunjuk2 harta kekayaan cik nana. org lain tunjuk jongkong emas kat badan, cik nana nunjuk thumbler starbuck sambil bagi muka 'ko ada?'

    ReplyDelete
  2. MP

    Nanti tunjuklah gambar baju uniform stewardess saudi. tak pernah tengok. (pecah rahsia). huhuhu

    ReplyDelete
  3. kdg2 suka gak dihantar kursus
    suka tgk gelagat org
    but x suka presenttation :)

    kalau course kat KJ suka bab makan2.hehe

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)