Pages

Sunday, October 20, 2013

Fading like a flower dan mereka

Nun jauh di sono, ada reunion sekolah lama saya.
Saya ditag lah tu hari di kad jemputan elektronik dlm mende FB tu la.
Saya dah bitau dah, berkemungkinan saya tak dapat hadir kerana masih dalam musim haji.
Musim haji tidak akan mengizinkan anak kapal bercuti.

Update status, gambar gambar rakan sepersekolahan haruslah berleluasa di FB.
Some  made me wish I was there.
Some made me glad I wasnt able to attend.
Jujur, kalau saya ada di tanah air pun, saya mungkin akan berfikir berkali kali sama ada untuk hadir ke dak.

Ramai kata reunion bagai ini adalah untuk menjalin kembali persahabatan yang terputus sehabis zaman persekolahan.
Until FB lah kan.
Rencana asalnya bagus lah.
Tapi kesan negatif dari reunion nih adalah sesikit.

It wud be nice if we can talk about our childhood heroes ke.
Selain dari lawak bengap sebab tiada berlaki/binik, yang dah menduda/menjanda, yang anak ramai, yang ada anak satu, yang tak rezeki ada zuriat lagik and many other insulting questions that makes me wonder caner dorang nih leh pikirkan soklan soklan yang mengjengkelkan itu.

My hero was UTARA MAN..lol saya taktau nama dia ialah ultraman until a lot later.
Alah yang citer Jepun alih bahasa tu..yang kaler cam silver silver, ada kat dada dia kaler merah.
Lawan raksasa sahaja dia.
Kalau power dia dah berkurang...dada dia nyala nyala...energy dia dah nak abis lah kiranya.

 Ramai tak berapa nak tau apa itu topik selamat untuk dibualkan.
Stay awaylah from those pertanyaan-mintak-backhand.
Just dont bring up those stoopid conversation.
Kadang orang ingat nak melawak, but it can be insulting.
Personally I  dont see the point of melawak mende macam tu.

Belek belek gambar ...
Ada few saya masih kenal.

Ada satu awek ni, dia suka lagu Roxette--Fading  like a flower.
Dia bercinta dengan mamat my classmate yang muka stok Hero Remaja.
Mamat tu putuskan dia kendian kapel lak dengan budak kelas sebelah saya.
Awek nih, kendian sering memutarkan lagu fading like a flower itu, mungkin tuju tuju kat mamat hero remaja nih lah.

Ada satu, nama dia L.
Dia nih lorat lorat sikit lah.
Dia selalu dapat pujian dari cikgu BM sebab dia rajin buat kerja rumah.
Ok... saya cam ada dendam peribadi sebab dia tak kasik saya tiru kerja rumah dia.
Dia cakap ' nko tak buat kerja rumah , pastu nak pinjam tiru. TAK BOLEH!'
I mecikkkk!!! Mecikkk!!!
Kesumat nih. \
LOL.

Ada satu, saya tak ingat nama dia, tapi saya ingat baldi dia kaler ijau.
Ada initial nama dia dan pacarnya tulis kat baldi.
I am laughing now, sebab bukan takat  initial dia dan kekasihnya, tapi ada love forever ke forever love lah... tertera di baldi ijau itu.

Ada satu.. rakan sekolah yangs aya tak berapa nak ngam  yang saya rasa....diulangi....saya rasa dia rasa dia seorang yang kacak.
Nan hado, if u ask me.
But  again, kacak itu subjektif.
Dia nih kan... selalu cam tengok budak budak pompuan, the look he gave that ..'u-tak-layak-untuk-jadik gf-i'

Saya akan sambung nanti,.
I have to sleep now.

Karang karang.. akan  sambung mengata lagik.

6 comments:

  1. Tak suka pergi reunion sebab:

    1. Semuanya fake. Citer yg bagus2 je psl diri memasing. Citer ala2 cakap besar yg mengangkat diri over melampau.

    2. Jenis yg jumpa awek lama pastu terbawak2 dlm fb pastu hanyut sampai bercerai berai.

    3. Jenis yg dulu kemain kutuk tak pandang kita alih2 sekarang nak mengendeng2. Yg lelaki siap asik call macam tak tau kita dah berlaki.

    Hmph!

    - btw me dgn suami ex classmate dari umur 16 tahun lagi, so hari2 reunion kat rumah...hikss..

    ReplyDelete
    Replies
    1. MM:

      ada tak baldi asrama tulis initials dua orang pastu ada love forever? Hik hik hik.

      x

      Delete
  2. Setuju ngan MM..
    Tak suka pi reunion sbb nnt suma nk tunjuk bagus semasing.
    Especially reunion masa kat sekolah menengah.. sekolah rendah.. okey jer sbb time tu suma hati.. barsih suci murni kekdahnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham:
      tak yah g reunion..nengok kat FB dah ramai berlagak lagak, nikan pulak gi reunion...no it isnt sangat!

      x

      Delete
  3. Thumbs up!!!!!! Mmg btl la kata2 MP...i mmg x suka menda2 gini...kt FB pun sama..dok expose laki,binik,anak2 bagai....huh!!!
    ~Jolie~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jolie :

      Fb adalah tempat menunjuk nunjuk, betapa cantiknya diri dengan selfies, harta kekayaan, dan segalanya termasuk oh menderitanya hidup saya tapi saya adalah manusia yang tabah....pffffffftttt!

      x

      Delete

You are responsible for your comment(s)