Pages

Friday, February 7, 2014

Menghebat

Like always atas kapal..saya buatlah walk around lepas service.
Menjalankan tugas kekdahnya.
Kengkononnnn..

Krew baru sahaja abis satu round buat skysales.
Meniaga.

Di zone C, passenger stop saya.
Dia tanya, ermm skysales amik other currencies tak.
Saya jawab, ada yang terima ada yang tidak.
Dia terus bukak gumpalan duit dia.
Saya buat tak nampak je la duit dia.
Passengers lain dah terpandang pandang.
Sakgi kene rompak kat erpot Alama Iqbal tu baru akai.

Saya tanyalah dia nak beli apa?
Dia jawab, I have canadian dollars.
Saya tanya lagik, nak beli apanya.
Dia tunjuk duit, nak beli pen satu nih.
Saya kata saya check la dulu kat krew yang buat skysales tu.
Saya berlalu dan gi tanya kalau ada pen yang dia nak.

Krew beritahu, tadi dia dah tanya.
Tapi pen tu takde stok.
Ada tapi kaler lain dari yang dia nak.
Dan krew cakap dia duk tayang lah dia punya duit berkepuk tu.
Nak menayanggg, kekdahnya.

Macam ni pun ada ke?
Adalah gaknya sebab my kazen pun kena macam nih gak.

Bos dia, budak pompan satu sekolah dengan saya dulu.
Berangan macam si canadian passport nih jugak.
Kazen saya mintak duit overtime dia.
Banyak tak banyak, hak dia , dia mintaklah.
Bos dia yang berangannnnnn nih leh jawab,
"masalah apa kau nak sangat duit nih, lainlah kalau macam aku nak bayar duit kereta Ford aku?"
Hangen satu badanlah mak ayam tu kan.
I dunno how my kazen yang lemah lembik tu jawab.
Yes, masa sekolah dulu pun dah terserlah betapa si bos kazen saya nih yang dia jeeeekkkk yang the bestest.
Dia nih adalah top student masa tu kat sekolah kami yang di ceruk itu. Sebelum saya masuk lah kan.

Darjah 5 masa tu.

Saya pelajar terbaik tahun tu.
Masa sekolah lama, saya hanyalah pelajar average jek pun.

 Dia punya menangis tak hengat.
Ohh Cik Nana ku, dia dapat 3A 2B masa peksa darjah 5 tu.
Sok dia tak bagi ko nyer overtime claim lagik, tolong ingatkan dia.
LOL

2 comments:

  1. ada jugak spesis cam ni
    kang ada yg letak pisau kat leher baru harubiru

    ReplyDelete
  2. Dier kene justify dlm mesy tergempar. Aku melobby kat senior minta pandangan. Kaw2 kena kat mak hayam2 tue.

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)