Pages

Tuesday, June 9, 2015

Once

Some people hurt us.
Kadang that person tak tau pun yang apa yang lukakan hati kita.
Most of the time, we feel.. oh kau buat aku eh.. kau tunggu..nanti aku kenakan kau balik.
Mende yang tak berapa nak mende jadik issue.
Once upon a time saya ada kawan baik. Bertahun tahun kawan.
Satu perselisihan faham terjadi and I left.
I left sebab kalau stay dan dengar caci dan cerca dia, saya takut.
Saya takut suatu tahap saya tak leh tahan dan akan mencerca balik.
Saya diserang di khalayak media sosial. And I left sebenar benarnya kerana itu. Kerana diserang di laman sosial.
Bengkaklah ego saya.
Jika boleh diundurkan waktu, saya akan mengubah cara menanganinya.
Mungkin saya akan bertikam lidah instead of mendiamkan diri menunggu dia sejuk. Saya diam kerana tidak tahu hendak kata apa or just maybe because I was in the wrong walaupun bukanlah salah satuspatus. Hehehe.

Saya sakit hati bila saya bertindak blah macam tu je.
Asalnya saya hendak tunggu dia reda tapi dia tetap dengan cerca dalam bentuk bazooka dan peluru berpandu dia.. saay angkat kaki.

Inilah masalah saya nih.
Mengalahhhhhh selalu, sampai satu saat bila saya muak mengalah, saya campakkan semuanya.
Dan kalau dah mencampak, tiadalah jalan pulang.

Why if u ask me I blog of it if I really didnt care anymore?
U see.. bila u gi poya poya tanpa arah dan tujuan di sopimol kemungkinan untuk terserempak dengan orang yang tahu kisah silam tragedi buah epal u adalah adaaaaa sahaja.
Over coffee, her name was brought up a couple of times. Saya tak cakap apa pun. I asked myself, masih sakitkah hati saya? Tidak. Saya tak berapa nak ingat apa dia tulis pun. And I guess I had forgiven myself after all these years. Ofkos kat dia pun I dah maafkan. I nothing her. Suka idak bincii pun idak. Maybe once in a while, bila ada mende funny, I wished I can share with her. Sebab gelak gelak dengan dia best tau.
Nope, kalau u ask me I dont want her in my life. I do miss her at times, but its really over.
I wish her well, nonetheless.
Dan saya shanteks dari dia. Hiks.

4 comments:

  1. Yeay, all shantek people, high 5!

    *goyang montot*

    ReplyDelete
  2. Saya pun ada jugek kwn yg begini and saya sebijik mak piah. I just left sbb apa, saya tamau sakit kan ati senirik. Biarlah dia lihat sy sbg org yg kalah. I just dun care. Tp saya biasa biase aje tak santek pon mcm makpiah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya perasan jek tu isketaam..lol saya sebenarnya..very the one.

      Delete
    2. Saya perasan jek tu isketaam..lol saya sebenarnya..very the one.

      Delete

You are responsible for your comment(s)