Pages

Saturday, August 15, 2015

Penyakit

OCD.
Kawan cakap dia ada OCD.
Dia OCD mende nih.
Dia OCD mende tu.
Dia takleh kalau dapat bilik hotel yang begitu yang begini.

Dia takleh jugak ada orang buatkan kopi dia.
Nak kene buat sendiri.
Air panas nak buat kopi dia kene darjah yg takleh kurang dari 100 degree.
Pas hirup 5 kali, amek mug tu masuk ketuhar gelombang mikro.
Kene panaskan balik.

Dia pengemas orang nya.
Takleh dia kalau baju baru keluar dryer, jugak jugak dia lipat masuk lemari.

Well tu ocd ke?
Tah. Saya tak berapa tahu.
Sebab setiap orang tu ada do's and dont's dia.
Mende kita suka dan tak suka.
Saya kurang sikit berpantang larang..saya rasa lah.
Rasaaaaa....heheheh.
Saya harap saya adalah normal.

Sesejak kebelakangan nih, saya banyak dengar orang kata dia OCD ini OCD itu.
Penyakit berjangkit kah OCD itu?
Adalah beberapa kenalan kata mereka OCD
Saya tak berapa pasti, mereka tu OCD ke NPD.


Some saya dapati sekadar ocd depan kita.
Lelama lepak, then u realize tu bukan OCD.
Perkara lain. Hehehe.

Orang yang ada penyakit OCD ni kesian.
Sebab yang menghidap nih je yang tahu rasa macam mana.
I know one person yang telah disahkan secara klinikal, dia ada OCD.
Bukan dia je rasa sakit, kita yang disamping dia turut rasa keperihan dia.

If u think u have OCD, sila dapatkan khidmat kesihatan.
Its not a joke kalau bebetul ada penyakit OCD.
Dah namanya penyakit, kan?

Janganlah sesuka suki kata aku ada ocd, walhal ko tu banyak songeh!







15 comments:

  1. Best best..
    Rasa nak share jer dengan sorang tu.. tutttttttt !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada berani?

      Hahaahah. Geramkan.

      Keep well Sham.

      X MP

      Delete
    2. Ada berani?

      Hahaahah. Geramkan.

      Keep well Sham.

      X MP

      Delete
  2. sy pun kenal orang ocd,sy pun rimas, huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. OCD klinikal ? Atau I ada ocd nyer ocd?

      Yang betul punya memang kita kena tempiasnya.

      X MP.
      Irfa dah sarat dah?
      MP doakan Irfa sehat sejahtera sekeluarga.

      Delete
    2. mengah sikit skrg, lom sarat lagi
      baru nak masuk 7 bulan mggu depan
      tq fr doa :)

      Delete
  3. betul3...makin ramai orang suka mengaku dia OCD kononnya pembersih pengemas sangatlaa...tapi OCD certain benda jer contohnya takleh tengok brg spouse sepah merata tapi kalau barang sendiri ok jer take time kemas...or takleh tengok kotor2 habuk atas meja tapi ada 1 bilik dia kemain sepah berhabuk siap leh buat tayamum..huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arlene,

      Arlene paham ocd yang makpiah cakap.
      Yang nih sungguh Makpiah meluat.

      Segala lah dia takboeh.walhal.....sedeeeeeehhh.

      Keep well Arlene.

      X MP

      Delete
    2. Arlene,

      Arlene paham ocd yang makpiah cakap.
      Yang nih sungguh Makpiah meluat.

      Segala lah dia takboeh.walhal.....sedeeeeeehhh.

      Keep well Arlene.

      X MP

      Delete
  4. Ya Allah, akhirnya ada jugak orang yg sebulu dengan kmk, high 5 Mak Piah, walaupun kmk tauk bulu ktk warna blonde, wkakakakakaka!

    ReplyDelete
  5. Ok mak piah am at your side and i wanted to share this post so badly on my fb wall. Izinkan saya ye mak piah

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)