Pages

Wednesday, December 7, 2011

Kene tangkap

Bulan lepas, ada keluar memo pasal tak leh gi mall of Arabia. Banyak muttawa dan tidak dibenarkan pergi ke situ dengan bukan mahram.

Sebabnya, ada crew Tomyum nih kene tangkap berlepak bersama sama bukan mahram. Kene tangkap dengan muttawa. Bawak gi balai segala. Nasib baik sempat info kat office. So pasukan penyelamat dihantar untuk menolong membebaskan dorang.

Before dorang yang seramai 7 budak tomyum nih kene, ada satu crew dari seberang kene tangkap dengan boifren dia yang berasal dari negara isteri Tok Uban di mall yang sama. Yang nih parah sikit. Tah cemna minah nih kene sign confession letter. Dia macam kene paksa sign sedangkan dia tatau apa yang dia sign. Rupanya surat tu tulis dia kene rogol di mall. I dunno napa leh bertukar cerita macam tu, sedangkan dia ditangkap oleh muttawa tu di family section tengah melahap burger dengan pak we dia. pasukan penyelamat telah berjaya mengeluarkan dia dari lokap di sini dan setelah beberapa ketika, dia dihantar pulang untuk menyelamatkan dia dari mendapat lebih masalah.Memang salah dia keluar dengan bukan mahram. Harusnya keluar pun dengan sesama perempuan. tapi yelah...karipap karipap cinta gamaknya.

Ni baru kejap ada lagik krew dari seberang kene tangkap di mall yang sama. Di family section jugak. Haishhhhhhhhhh! Katuk kepala dorang nih baru tau. Dah keluar dah memo cakap mall tu off limit TETAPPPPPPPPPPPP nak pergi laki pempuan. Ingat nih Las Vegas ke? Tatau untung nasib dorang dua nih. Kenapalah degil sangat? Dah cakap takleh gi mall situ...nakkkk jugak. Sekarang sapa yang susah?? Mereka dan keluarga mereka jugak. Harap mereka tak de pengalaman yang buruk dan selamat balik ke compound.

If u r in Jeddah, jangan pergi mall of arabia unless with ur mahram. Nak gi sesama perempuan tak pe. Tutup aurat. Pakai hijab. Kalau tak sesak napas, boleh pakai niqab. Elakkan berbual dengan lelaki yang bukan mahram. Ini tanah orang, kita kene lah ikut undang undang dia. Dia cakap tak leh ..takleh aaa..Ikutkan saja.

4 comments:

  1. mp, ko selalu membawa cerita panas dari ladang..wallahi aku baru balik dari mall tu lepak makan kat chapter dengan mahram bukan2 siap gelak kuat2 macam kedai mamak dibuatnya...eh seram pulak aku dibuatnya...

    ReplyDelete
  2. Strict gak kn sana. Mcm overprotected pun ado. But on the positive side, mesti xbyk kes anak luar nikah n buang bayi segala kn?

    ReplyDelete
  3. Nashays:
    Hati hati. Paling penting make sure awak pergi sana duduk sesama perempuan. Kalau kene hangkat dengan muttawa, sapa hapah tak guna. Banyak lagik cerita cerita yang jadik. Jaga diri tau.
    :-)

    Ibrahim:
    Sangat strict sampai kekadang it denies human rights like bukan berdua duan di tempat yang sunyi atau di sebuah rumah yang tidak bernombor, di khalayak ramai kene hangkut gak.
    Kes buang anak lom ada lagik, kes merogol kanak kanak ada. Kes pulau ringgit kasorga in their own backyard pun ado. :-)

    ReplyDelete
  4. byk tul pantang larangnya
    patutlah bila diorang dtg sini mcm terlepas dr kandang
    hehe

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)