Pages

Monday, March 19, 2012

Nak best je.

Few nights ago, I went to Chapter, yang Msian Restaurant dekat Mall of Arabia dengan The Other Piah. Yang bakery dia dah bukak dah. Beli la kuih bakar. Kureng sikit aaa rasa dia. Kendian kita dua orang order Teh Tarik dan satay. Mahal lah for rasa yang erkkks! Teh tarik satu gelas SAR20. Satay 10 cucuk SAR45. Presentation menarik lah, rasa kurang. Dah nama fine dinning. I paid for the fine dinning experience le gamaknya. Again, mungkin barang2 mentah dia tak cukup.

Muka chef kat dalam garang giler dengan crew kitchen. The Other Piah cakap, tu macam kau atas kapal. LOL. Oh I must remind myself to be more gentle.

So, next time kalau gi MOA, I think I will still be eating at TGIF. At least I know it will worth what I am paying for. Chapter, I wont be visiting anytime soon. Lelebih lagik nak gi dengan kengkawan yang hobi bersama adalah mengutuk ngutuk. Kengkawan mari saya masakkan di rumah. ( kondifen selangit ok! hahhahaha). Selaraskan hari cuti.

Tempat yang disyorkan untuk pergi dengan bakal bakal kekasih. Boleh beraksi manja menguis nguis makanan kerana makanan adalah agak erkkk!

* * * * * * * * * * * *

Ayam Bakar tersedap di Jeddah neh, adalah di Mr Sate. Not some fine dinning place, dekat Sharafeyah. Sambal dia sangat marbeles. Auw wak auwww sangat. Hambek sambal tuang direct atas ayam, gaulkan..adeshhh! Nalarerkkkke sangat. Bakso sup dia pun sedap. I kinda Indonelized dah. Bakso tu toksah bubuh mihun(ke suhun*?) takat bola bola daging dan sup dan bawang gorengs. Makan dengan tu ayam bakar. Enakkk dong! Tak mahal pun. Ayam Bakar dgn sambal tu kalau tak silap dalam SAR12 Bakso 8 kut.

I need to take Montek, she had been whining about it, sebab saya dan Panjang pergi tu hari tanpa dia. Montek tak gi lagik. Sehari dua lagi yer Montek, bila semua ada kat base. Tatkala sandstorm berenti. Sandstorm teruklah dah 4 hari. Dusty giler.

Sial datang dengan kengkawan atau kekasih yang sudah mengenali hati budi. Makanan adalah sedap dan boleh buat adegan cubit mencubit. Cubit ayam atas pinggan. Lepas tu tersengaja melanggar langgar lengan ketika melakukan aksi mencubit ayam di pinggan kekasih. Heheheh. Saya bercakap dari pengalaman. Hak hak hak.


* * * * * * * *

Japanese Restaurant yang okay ialah OSAKA. Dekat Rawdah District. Sashimi dia marbeles. Ada 50keping satu 'boat' tu. Ahhh..sungguh girang hati beta! Satu kapal sashimi tu adalah SAR350. Timbul rasa bersalah saya kepada emak di kampung kerana itu adalah jumlah yang sama adalah groceries emak sebulan yang saya tak hantar lagik bulan ini.

Miso sup pun rasa miso sup. Cawanmushi pun rasa cawan mushi. I dont remember berapa. Lama tak gi kerana Montek dan Panjang kurang menyukai makanan Jepun. Sikit sikit "apa-ini-kakak?" Mana nak makan mana nak menjawab soklan dia dua.

Ada satu lagi dekat hotel Crowne Plaza, restaurant dia nama SAKURA. Ok jugak. Ni jek yang ada gambar. I still prefer OSAKA la. Ada private room. So leh makan bersama pasangan tanpa ikatan yang sah. Boleh ringan ringan. EH!



Ini rega dia SAR166. Dan itu jek yang ada atas boat tu. Mende mende putih tu adalah alas sashimi tu. Lobak ke mende apa tah. Nama pun dah kat hotel, so agak mahal. Tapi ok lah makanan dia. I dont feel cheated.

3 comments:

  1. Aku telan lio bace entri ni..
    Aku rasa nak serang osaka lah esok lusa..
    Dan aku rasa ayam bakar tulat sambil aksi berlanggar lengan tak sengaja dengan anak ikan..

    Aku pon dah lama x jejak chapter..
    Semua menu aku dah rasa..patriotik sungguh kan haku...bagi org yg x reti masak macam aku, makanan adalah semua sedap...ecece..cer bagi alamat gps nnt nak buat2 salah umah kecek makanan mp..ekekeke

    ReplyDelete
  2. Nashays:
    hahahaha..Osaka tu marbeles.Apalagik kalau leh berlanggar lengan. Hak hak hak

    Ayam bakar tu u have to go. Memang sedap. Chapter tu rasa, pada saya memang agak kurang. nashay kat sepital mana eh? Kang ada rezeki awak, kalau ada lalu MP antarkan lauk. Nasik...masak seniri.

    ReplyDelete
  3. dah umur 30an baru nak kenal apa itu sushi.
    tak biasa makanan mahal2 ;)

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)