Pages

Thursday, October 28, 2010

Mereka dan keluarga mereka

Lagi dua jam aku nak pick up nak gi Paris. Paris hik..kota cinta. Kota cinta la sangats, setau aku ini kota penuh dengan orang sombong. Org Perancis ni banyak sombong tau. Pasal apa tak tau. Laki kau tak la, kan Cik Mimi. Laki kau very the penyayang, kacak gagah dan mencium molot yang hebats mana tau ni. Orang kata Paris ni kota cinta,kan. But aku rasalah, ni kota penuh dengan org org yg tak gosok gigi. Mulut busuk tau. Bukan jenis yg mulut busuk cam * nama dirahsiakan takut kang kene saman mahkamah yang suka mengadu domba orang ni kedekut, orang ni jahatlah, orang ni nayakan dia lah, orang ni jeleskan dia cantik la, jeleskan kulit dia gebu la.Pastu kantoi. Tak ke nonsense? Sapa yang malu? Mereka dan keluarga mereka jugak. Ni jenis yang mulut busuk sebab tak gosok gigi. Agak agak kaya dak kalau jadik doktor gigi kat kota Paris tu?

Masa ku pakai kebaya ijau dulu, aku ada gak peperojek kat Paris ni. Bukan projek cam projek abang Soi Lek..tapi projek gi beli LV. Hik hiks. Camner projek LV ni..hanya mereka dan keluarga mereka yang tahu. Ohhhh tidak boleh disebutkan di sini. Hiks..

Banyaklah pepekara lagik yang dibuat masa nitestop nih kan. Ada dua kegemaran anak anak kapal masa nite stop, ialah satu, mengosip. So U know, the most powerful force in the universe is Gossip. Aku tak nafikan, aku pun layan gak kekadang. Tapi tak banyak yang suka nak mengossip dengan aku sebab aku selalu bantai. Masa gegossip nih sesambil peluk bantal tu. Anyam ketupat katernyer...ada sekali kat Vienna, masa tengah mengossip tentang seorang crew yang suka mintak panadol kat sigedes. Alasanggg semata..sebab nak break the ice la.. mamat yg digossipkan nih ketuk pintu. Amoi sorang ni leh cakap kekuat..eh Encik *nama ubat* at the door!!! Apalagik ngamuk la Encik ni. Terus dia tefon aku.. kau nganyam ketupat ke Piah?? Sedap ke kuah kacang yg korang buat? Aku terkedu tak tau nak cakap apa. Seb baik masa dorang mengosip itu, aku tak de. Encik ni baik jugak dia. Takde la dia pernah mintak ubat kat aku. Dia tau kut aku mengamalkan perubatan cara kampung jek. Amik kapur sirih buat lukisan gambarajah tang mana yang sakit. Muahahahaha. Motif ---menyantau.

Kedua crew ni sukaaaaaaaaaaaaaaa sangat cerita hantu. Aku tak tahu la apa lah pekdahnya nak menakutkan diri sendiri dengan cerita cerita hantu ni. Pastu, masa break time, takut nak gi tidur kat crew bunk. Eeeeeeeeeeeeee...geramnya. Kita dari tak takut terus cuak. Setan sungguh! Ni tak termasuk crew yang pakai rambut pelesu, masa nak tidur tu bukak rambut pelesu..tak ke seram dalam samar samar dlm crew bunk tu??? Ada gak yg dlm gelap gelita tu gi pakai telekung, semayang. Yelah kau buat mende baik, kau semayang ok. Bitau la sesiap kau nak semayang kat crew yg tidur. Tak ke menjerit orang yg terbangun tetiba tgk kamu tunggang tungit semayang... eeeeee mocikkkkkkkkkkk tau... Dah terbangun tu, hendak ke mata tidur???? Bila dah time nak terlelap, break time lak dah abis. Mencikkkkkkkkkkkk !

Apakah pekdahnya menakutkan org? Tak paham. Ni kat hotel kat tempat suci di bumi anbia ni.. ada lak cerita ada hantu katernye di hotel. Hensem, kata mereka. Perlu ke nak cerita sebegitu. Kau nampak, kau dendiam lah. Kau gi la tidur di bilik crew sejenis. Kang tidur yg berlainan jenis sesilap kau kene rejam dengan batu pas semayang jemahat di masjid putih tu. Takut lah...

Mak piah nak siap gi kerja dulu..Bonjour!!!

1 comment:

  1. baru lepas layan kat you tube nrngok video Nurul Wahab dgn sominya si EricDeep tu..mamat perancis jugak

    2x g Paris cukupla kot..takde benda pun kecuali menara besi tu je ;)

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)