Pages

Sunday, December 23, 2012

Rangkaian 2

Tahun 2012 saya bertengkar-tengkaran maksima dengan kengkawan rapat saya, Panjang, Monte Mon dan The Other Piah. Jenis berhalau halauan, tidak bertegur sapa sapa dan berjeling jeling dan berbalas sms yang mengerikan. Bila dikenang kembali, tiada antara kami yang ingat apakah sebenarnya yang diperdebatkan. We get ourself a friend when we fight like gladiators and cant sleep until we make amendments at the end of the day/night. Kekalkan ya Tuhan pemilik seluruh alam kasih sayang antara kami. Dan ajarlah hati kami bersyukur dengan keluarga yang kami pilih ini.

Tahun 2012 peace of mind can be achieve by not caring about EVERYTHING. Yes, there are stuff we shud pay attention to, but not everything, not every single being that is related to us. Orang lain punya masalah toksah jadikan igauan kita. All we do is take care of ours, first and foremost. And yes, menyapu dibawah karpet jugak kadang boleh menyelamatkan keadaan.  Yer, sok lusa kene deal jugak nantinya,...kita buat perkara dulu kita dulukan, yang kendian kita kendiankanlah.

Tahun 2012 saya mengerti, kerana kita pernah gagal dan tidak semestinya orang  lain/yang kita sayang akan gagal jika melalui jalan yang sama. Kerna dalam jalan hidup masing masing sudah ditentukan dari sananya. Letting our loved ones make their own mistakes is painful, but one way or another, it is ok for people to make mistake. U can say I told u so... ngeh ngeh ngeh but at the right time. Tiadalah perlu mengucapkannya ketika luka masih bernyala.

.....to be continued.

2 comments:

  1. Dear MP,

    ... sangat bijaksane ... dan kite sangat suke ...

    ... Love and Salam :)

    ReplyDelete
  2. MP sayang,

    Wishing you a very happy day today and everyday ... Merry Christmas ...:)

    kk:)

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)