Pages

Wednesday, June 19, 2013

Haperdate

Ok..nak mengadu penat. orang lain kerja pun penat jugak, bukan arnab enegizer yang tak pepenat bergetar getar tu. Tau kan arnab enegizer tu. Alah yang iklan bateri energizer. Yang kertu kertu mesti tau nyer, kan Ekin dan Ina?

Ermmm, adek manis... sori tau sebab tak sempat berjumpa dengan adinda di Borobudur. Saya ada appointment dekat Citos ari tu. Tau jek lah.. Jakarta yang macetnya ga kurang kurang itu.  By the time saya balik ke Borobudur, dah tinggal 5 jam untuk bertolak balik. Saya ada call..tapi tak dapat. Dan Borobudur tak dak wifi. Saya telah kedekutan.

Flight went smoothly. Ermmm co-pilot saya comels. Hik hik hik. Tapi kerana saya sibuk dan waktu rehat saya gunakan sepenuhnya untuk tidur, tiada lah saya berpoya poya dengan dia. Sempatlah jugak dia datang berlepak dengan saya di first class cabin waktu tunggu lembaps dari skysales department. Kenapa saya panggil lembaps, sebab sebelum take off dari medina, saya dah suruh si co-pilot comels itu meradiokan air untuk trafik controller supaya dihantar skysales agent untuk mengambil sales cart saya. Lembaps tetaplah kan. Adalah tunggu dalam 15 mins. 15 mins adalah lama bagi krew yang dah operate flight sepanjang malam selama 18jam.  Saya tak faham kenapa lah dorang nih tak leh berkomunikasi dengan baik. Terkadang hendak sahaja saya tinggalkan cart skysales tu. Tapi maksaklahnya, kalau tak handover kepada agent skysales tu, merasalah saya membayar kalau ada barang hilang. Timbul kebencian saya sedikit kepada orang orang skysales tu.

Sekarang dah panas kat sini. Walaupun dalam bas berhawa dingin, bahang kat luar tu rasa gak. Yes peeps, sekarang dah lebih 40 darjah. Maybe more. Mamat skysales tu leh cakap alah dapat duit komisen, takpe lah tunggu sikit. Masalahnya, bukan saya, kesian kan krew lain yang tunggu. It is just not fair dorang tunggu walhal dorang takde kene mengena dengan skysales cart tu. I feel bad walaupun takde lah sapa berkomentar sebab bukan saya yang tak siapkan kerja saya, budak skysales tu yang lambat. Kalau nak mintak transport, saya lak mati kepanasan dalam kapal tu tunggu transport untuk saya. Tertanggal tahik lalat pelesu saya kang...sapa nak jawab. Tu belum cerita kening tinggal sebelah lagik, dak?

Ermm Ekin dan Ina buat apa sehari dua nih? Makan spider roll dak?





3 comments:

  1. mp..
    saya kertu jugalah sbb sy tahu iklan arnab tu ;)

    ReplyDelete
  2. Ohhh ok weh.no prob. Brownies tu pun aku dh potong2 buat kenuri. Hihi xde rezeki nih.

    ReplyDelete
  3. Comei iklan tu....msh t'byg2 lg.....I ngaku,I pun da kertu~Jolie~

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)