Pages

Saturday, December 13, 2014

Tinggal lah kasih tinggal lah sayang.

Saya malas nak masak lately. Well.. dah beberapa ketika lah my place dtg makan je, lauk pun  ala kadar. Kalau dulu, ada layover bagai, segala toknenek dekat pasar saya beli sebab tak dapat atau ketidakmampuan saya membelinya di pasar di padang pasir nih. Saya selalu menyeringai bila tengok serai sekilo rega dia 45riyal. Amek 3 batang terus dlm 8 riyal macam tu. No it isnt lah,kan. Tak yah lah masak mende yang perlu berserai bagai kalau tahu tak mampu. *ooooooh mengelitis g mall berpoya poya tak pe..beli serai tekidungmasen.*

Saya adalah wassap wassap kalau menemui jalan buntu tatau nak masak apa. Wasssap dengan blogger pemalas update dua orang itiew..
sorang sibuk menguruskan umahtangga ... pasang paip air baru seluruh rumah buat airterjun gaknya sampai melupakam kewujudan blognya. Sorang lagi sibuk gentel karipap meniaga gamaknya. Takpun dia main games yang tak berpekdahnya candycrush yang sangkut di level 65. If u play candycrush, walaupun kata kawan..udah gak jaman piahh oiii..u will know how difficult it is to pass that stupid level. Awak berdua sila amek peratian. I dont care kalau u bercerita naik bajai ke BrotherLand sekalipun atau bagaimana menternak berudur belakang rumah..?

Jadiknya begini.
Hari ni saya off. Tefon genggam berbunyik berkali kali. Saya tengok je sambil menumis rempah soto google. Oh...terimakasih pada yg empunya resepi yang saya jadikam panduan untuk membuat soto nih ari. Saya lupa ikut resepi mana tadik. Pinau saya gigih memgoogle diselangi dengan saya membuat tonton gila episod 1 sampai ke episod 20 nih hari. Oh Fahrin.. i terhutang budi dengan u.. i masak soto jadik sedap hari nih sebab sambil masak sambil fefeeling kat u Fahrin.

Dah abis masak tefon bimbit bervibrate tidak berhenti. Tengok nombor tertera di layar fon, nombor opis uols... ketaq lah saya. Walaupun saya off, besar kemungkinan abang operation tu hendak membalas dendam kerana saya selalu mengenakan dia bila saya ke ofis.

Kawan kawan datang makan sekali. Then kami bercakap mencerca semua manusia di pengkalan ini, dalam keadaan berbisik bisik. Suara ngajak masuk kelambu semua orang.

Then house phone berbunyik. Eh.. kawan saya si burung pipit*lepas ini yg akan dikenali sebagai BP*boleh angkat tefon tu dengan serta merta. Di saat itu saya dapat merasakn ada ketumbuhan dalam diri saya. Bibit bibit kebencian adalah tumbuh.

Sebaik fon sampai di tangan saya, saya buat sora serak serak cilaka kekunun tgh tidur. Terkejung saya sekejapan. Maksudnya, si penelfom tu akan rasa bersalah kerana menggangu tidur saya. Hiks.. macam nih punya perangai pun kau ado??

Panggilan telefon itu memberitahu saya akan dipertugaskan ke pengkalan baru. Saya ada 72 jam dr saya meletakkan tefon itu ke waktu keberangkatan saya. Saya menerima tawaran itu atas sebab musabab .. kalau awak baca entri saya yang sebelum ni, awak akan tahu kenapa.

Ini kali keempat saya menolak kalau saya tak amek tadik. Sebelum ini saya fefeeling Puteri Gunung Ledang, beri syarat dan terma kalau saya dihantar bertugas memantau pengkalan baru itu nanti. Ada 7 permintaan saya, I know I know I am bad. Feelinggggggggg je kejenya kan.

Saya bersetuju untuk ditugaskan di luar kerana saya rasa ini akan memberi ruang untuk saya membina kembali diri saya yang saya hilang di sini setelah perpisahan saya dengan si matair. Semoga kami masing masing boleh bertenang dan tidaklah cuak bila roster keluar takmau ada flight sekali. To fly with ur ex, especially kalau duty time tu hqmpir dopohpatjam boleh menyebabkan saya menjadik penyanyi  era80an yang tak berapa nak sehat yang merayau rayau di Klang, BenNadam..cengitu lah nama dia. Alah yang lagu dia yang.. kunyanyikan lagu syahdu bila teringatkanmu yang masih bertahta di hatikuuuuuuuu... haaa lagu tu.

Padang pasir ini adalah tempat saya mencari rezeki selama 8 tahun dah. Sayu, syahdu saya jadiknya.

Semoga pengkalan yang baru akan memberikan saya pandangan yang baru dan tidak lagi berfeeling feeling mencuci baju di tebing sungai Nile. Saya akan mencuci baju bajan saya dalam jangka waktu kurang dari 48jam dari sekarang di tebing sungai Seine.

Wish me luck, ye.

8 comments:

  1. All the best MP... mnunggu crite2 MP kat tmpt baru...

    ReplyDelete
  2. wahhh .. based in paris gituuu .... all the best!!

    ReplyDelete
  3. All de best mak piah & slmt mencuci baju di tebing Sungai Seine berlatar-belakangkan Notre Dame.:p

    ReplyDelete
  4. gud luck mak piah...

    -husin lempoyang-

    ReplyDelete
  5. Sungguh saya tak tahu anda akan tukar Markas! Busy menjadi amah suruhan membuatkan saya takda masa nak buat facial jugak*motif*. Semoga anda sukses selalu di sungai baru. Kenang dakuk dlm doa mu


    Ingat kalau jumpa yg Jeous tapau satu untuk saya.

    Pls update more! Tengs

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)