Pages

Thursday, April 18, 2013

Almost

Since I didnt have much to do...maka duduklah saya mengadap TV dalam hotel nih.
Nak keluar, Geneva nih sejuk bedi ... Tengah hari tadik saya keluar dengan kawan.
 Macam gaya budak sekolah rendah jalan gi toilet berpimpin tangan takut tergelincir.
Tergelincir sakit wooo... errrr..sakit dapat malu pun dapat.
So we went out. Makan eskrem. I dunno why...tapi makan eskrem dalam sejuk bedi nih memang sedap.  Ditambah dengan udara segar...marbeles sangat.

Memalam nih, saya duk melanguk buat some paperwork, ditemani TV. Dalam buat kerja, saya pasang lah channel apatah...dari drama ke rancangan itu ini. Nak tukar channel, semua bahasa yang kita tak paham, pasanaglah channel yang kita faham buleh buleh aaa.

So.. nih kejap nih ada rancangan masak masak... jap tadik ada yang model model , dan ada mende mende  audition and I realize one thing in common dalam rancangan realiti nih. Mengkritik tak hengat yer...
I just cant fathom how can people be so mengkritik? As if there is no tommorow.  Macam lah peserta peserta nih semua tak de perasaan. Terima jek lah kritikan dari ahlil panel. Yang ahli panel mulut puaka, kok yer pun...hayoooooo lah sangat.  Some comments are like so cruel lah. The judges can be so vicious.

Ada gak, hehe yang ahli panel yang komen tak de kene mengene. Like...one of the judge/panel for one rancangan TV yang orang nyanyi nyanyi kat tanahair. Komen dia bunyik lebih kurang macam nih..."kalaulah saya ada syarikat rakamana lagik, saya akan amek sign awak jadik artis saya" Peratikan ayat dia( ahlil panel nih)...Kalaulah saya masih ada syarikat rakaman... eh...mende dia cakap nih? Promo diri sendiri yang dah tak de dalam perkhidmatan lagik ke?tak ke menyerlahkan kebanggangan sendiri tu? Panggg nak?

Banyak lagik kekomen yang tak relevan langsung.
Cer citer apa pandangan anda.

9 comments:

  1. juri2 tu semua blakon je tu piah. masing2 ikut skrip supaya tak lari jauh dr rancangan realiti yg ditiru. ada yg kena jadi simon, ada yg baik skek jadi jlo, ada yg kuang ajar skek duduk cangkung ala2 usher, macam2 ah kan?

    mmm...apa2 pun, ahkakkkk jugak yang baik!

    ReplyDelete
  2. tukang kritik di bayar ;)
    sbb tu kalau tgk rancangan realiti tv saya x minat sgt dengar yg kritik..sbb ada juri yg hover

    ReplyDelete
  3. NP akan cakap, kalau u ada lagi lah syarikat rakaman but tooo bad, u tak ada..so tak payahlah cakap...ha ha ha...

    kritik tu boleh kot tapi janganlah vicious sangat.. mmmm NP penah kot buat mcm tu..lepas ni tak leh buat gitu lagi..tak baik...

    dan kita kalau terror sangat masak dont look down upon others sebab kita pun bukan lahir terus2 jadi terror... tak gitu MP?

    ReplyDelete
  4. MP,

    Makan eskrem masa sejuk memang serious sedap. Tetibe dah jadi mcm eskimo kan. hehehe

    ReplyDelete
  5. MP bestnya rata u pi kan?...syok.

    ReplyDelete
  6. Adakah anda mempunyai email?dapatlah kiranya nanti saya hubungi setia di kampung kitak ya....Sik pernah sampe. Pasti kali ni DARATS giler

    ReplyDelete
  7. kita tak berapa pandai nak mengkomen atau mengkritik, then kalau org kritik kita..wokeh jer..no problemo at all.tapi betui la kata MP tu..depa2 ni kalau bab mengkiritik dalam rancangan realiti..aiyakk memang tak hengat punya..

    ReplyDelete
  8. Walaupun aku suka Poziah Latip, tapi bila aku tengok dia dalam Malaysia Idol, instead of puji vokal or persembahan, dia puji baju cantik..WTF?? *ttbe emo~

    ReplyDelete
  9. Mek bertolak aritok, kelak mek kelak Mek roger kitak nak..hehehe he

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)