Pages

Wednesday, April 17, 2013

Ana micik Aney

Saya bercuti dari berblog seketika. And I am back. Cant stay away. blogging is addictive la wey. Or shall I say nak mengaruk is addictive.

Naaa.. bukan pa per pun. Kerja berlambak. Umah nak berkemas. Speaking of which..I might poison my houseboy. Dia nih sangat mengjengkelkan. I dunno how dia leh mop disekeliling carpet dan kain lap kaki. Dia leh menyapu dan mengemop tanpa mengerakkan sedikit pun pengelap kaki baik di toilet depan atau toilet utama. How I know...? Saya dah syak dia tak buat cengitu..so disebabkan saya pun adalah bijaksana...saya taruk selotep bawah pengelap kaki... I came back after 4 days of flights...selotep dok ada lekat elok lagi. I shud hangen ke dak? Then..saya cakap bebaik...Aneeeey...kejap karang bila mop leh dak alihkan kain lap kaki nih, mop bawah tu. Dia tergeleng geleng ...which I am not sure geleng ye ke geleng dak. Dia cakap tak faham, cakap arab tak faham, cakap melayu tak faham. Ingat sikit hari lagik...dia dapatlah bahasa isyarat dari saya.  I think he secretly understand, tapi sajek jek buat tak faham.

Dia bukan kene mop setiap hari pun.2 kali seminggu jek. Buang sampah jek kene hari hari.  But I keep on reminding myself, dia tak tahu macam mana nak buat as I want it done. Ok to be fair, saya bukan rajin sangat berkemas pun. Masak jek kerja pompuan yang saya suka buat. Tapi kalau saya menyapu dan mop...saya tak buat 'pulau'. I told him I dont expect him to clean everyday, sungguh lah everyday dia tak clean. Bantai dengan batang penyapu tu sakgi..saya gak yang kene buang kerja. Nak jek kadang cakap...nih la sebab negara ko tak maju kaplam..* tetiba larik topik* Pemalas.

The last houseboy assigned to my place went on leave. And I dunno when he will be back. Urffff.. Saya rasa saya akan mintak tukar houseboy lain, if I can. Dah dua bulan saya dah makan hati dengan Aney nih.. Like it is not enuff kene tolerate dia nyer ngok.. I have to smell his lingering scent. Today, dia tak datang. I prepared some top up untuk telefon  dia, ...haaaaaa tak datang, nasib lah kaplam!

Nih...pe dia tadik nak citer... lupa lak gara gewamp gewamp kat Aney.

Anyway it feels good to be back here. Promise I will blog more often.

Untuk si dia yang berangkat balik untuk menghadiri majlis pengkebumian mantan Prime Minister Hengland, safe flight tau.

5 comments:

  1. dia bikin kelije sebab dipaksakan maka terpaksa kerana ada yang memaksa. soul tarak.

    cekian dr aney.

    banyak post ilang... agak2 bulan depan blog pun ilang... buleh?

    ReplyDelete
  2. MP dear,
    bkn houseboy you jer mcm tu i tell you.. species from mars ni mmg buat keje mcm tu.. buat yang depan mata tu jer.. hat yang lain takdenyer nak diangkat or dialihkan.. in their head cuma janji aku buat..

    ReplyDelete
  3. buat pulau ye,saya pun kdg malas buat jugak lagu tu
    eh!kantoi

    ReplyDelete
  4. kaplam everywhere semua sama...aney tukang basuh kereta i..kata satu minggu 3 kali basuh..so dalam sebulan mesti 12 kali lah kan..tapi i kira2 hanya 8 hari je dia basuh for every month, 4 hari lagi gone..tapi time bayar nak bayar penuh RM35.00.. kalau malam yang sepatutnya dia basuh tapi hujan, gantilah hari lain..tapi tak jugak dia buat..so memang patutlah sepanjang hidup, dia cuma jadi budak cuci kereta jer..

    kadang2 i bayar tak penuh.. nasiblah kan...

    ReplyDelete
  5. hahh siapakah si dia itu..nak tau aaa..

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)