Pages

Tuesday, April 23, 2013

Wink

Ok dah abis meroyan...mula lah ligat otak nak mengata pulak. See...nih maknanya paracetamol tuh dah mula bertindak balas dengan saraf saraf kat dalam badan saya. I love paracetamol.

Since I was not well yesterday, datanglah The Other Piah dan Jeje ke villa saya. Oh nama villa saya ialah sama dengan nama villa AA dalam Ombak Rindu ok. Sapa ingat? Mana saya yang rasa tak sedap badan, mana kengkawan datang hendak meroyan bersama sama.

Oh budak berdua nih tak datang dengan tangan kosong. Datang bawak ubat segala. Steteskop dan alat yang picit picit kat lengan tu jek dorang tak bawak.  Saya tak makanlah ubat dorang bawak tu sebab saya takut lah kan menjadik doktor sendiri. Dah saya amik paracetamol, dah lah. Tu sebijik pun buat saya lemah lembik. Saya jarang makan ubat melainkan kalau doktor suruh. Self medication is a no no lah kan. Kang sakit lain, makan ubat yang tak sepatutnya
 kang kene pam perut denagn doktor...tidakkkkk yer.

Nih masuk angin nih, Kak, kata Jeje.
Nih biduran nih, kata The Other Piah. Sambil belek belek bintat bintat kat peha saya.

Ewahhh...nih saya pun mengada ngada lah kan..cakap ada cold clammy skin, rapid shallow breathing, dan segala toknenek yang saya leh pikir. Kekunun ada blindness kekejap. Drama ok....:P Dia dua tu risau lah kan. Saya bebaring baring jek atas sofa. Tak laratlah kunun. Dorang datang air pun saya tak hidang. Anyway sejak bila pun saya pernah hidangkan air? So nak minum i amik buat sendiri. Minum pa nak. Since saya tak berapa nak sehat, peluang ini saya gunakan sebaik baiknya untuk mengyuruh mereka mengupas mangga, membasuh pinggan dan  membuat beberapa mende lagik yang saya tak leh sebut di sini kerana anda akan merasa jijik dengan perbuatan saya yang keji dan mengambil kesempatan di atas belas dan simpati kengkawan saya.

Kamu betul ke sakit nih Piah? Sakit sakit leh buat kuah mee kari? Napa aku rasa macam kamu tak sakit  tapi malas nak nak mencelur bihun je? Jerit The Other Piah dari dapur bila jumpa kuah mee kari mengelegak atas dapur sambil berceakk pinggang nyonya Mansoor.'

Jeje telah menjadik batu api kepada The Other Piah dan memberitahu yang saya seharian itu sudah naik beberapa level di Sugar Crush Candy.  Merasalah saya dicaci maki oleh mereka berdua. Hehhhehehe.

Sakitlah wey...seryes. Ngada tu adalah sesikit. Ngeh ngeh ngeh. U guys keep well. Drink a lot of water, eat greens. * amekkkkkkkkkkkkkkkk*

Tapi satu saya cakap, kalau sakit sakit macam nih, kalau gi sopim mall, saya leh sehat tau. Bertukar angin keksdahnya. Terus baik. Balik umah akan sakit balik. Tatau sebab pa.

p.s: previous entry bukan tentang saya. Saya meroyan sahaja. Teman tapi tak berapa nak mesra saya baik baik sahaja.

5 comments:

  1. Kekdg trasa nk b'manja...mmg x leh dinafikan...kan..kan...kan???
    ~Jolie~

    ReplyDelete
  2. Darling MP,
    Cik Asben ajak pi skodeng MD, tapi Sham malas nak bersiap. How la??

    P/s;
    Hope all goes well.. miss u.

    ReplyDelete
  3. eh sama la kita. tadi cek tgk ada 2 ulser kiri kanan dekat tekak. cemana nak makan ni, dah la masak sedap (matik). takpe la kang ujung2 kita buat bubur nasik makan dgn lebihan satay mlm tadi pastu rebus telo asin sket ke kan. wah menu tak kesian. btw, take cr piah. get well soon.

    ReplyDelete
  4. suka jugak baca bebel makpiah. x kira hujan atau panas. sama aja.

    uit! c.crush level brapa dh ha...?? mihiks2

    xoxo
    alis

    ReplyDelete
  5. Yοur οwn rеport οffеrs confiгmed benеficіаl to myself.
    ӏt’s extrеmely useful аnd уou're obviously extremely well-informed in this field. You possess exposed my personal face in order to different views on this kind of matter along with intriquing, notable and reliable written content.

    Feel free to visit my website; viagra

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)