Pages

Wednesday, August 14, 2013

Update

Ada satu ammapodi nih, sedari dulu dia masuk sampai ke sudah nih, dia sukaaaaaa sangat nak berlepak dengan saya.
Invite datang minum tea la...dia nak tunjuk saya macam mana pakai sari lah.
Nak ajak saya tengok citer dvd la.
Rumah dia ada projector, ok.
 Ada sound system yang bergegar satu rumah.
Kalau citer hantu, ngeri lah kut kalau dengar.
Saya tak tahulah...kawan kata macam tu.
Saya mana de mende mende sound sytem bagai nih.
Mana syarikat bagi..nengok jek lah.
Sesatunya seround system yang ada ialah bunyik menjerit kalau terkejut secara berjemaah kengkawan yang sama penakutnya.
Boleh dapat trauma kalau dengar.
Dah tau penakut, nengokkkk jugak wlaupun bukan tv yang surround syetem bagai, tetap lah kan...drama takutnya tetap.
I am not a big fan of cerita hantu.
Pontianak dari gua musang pun saya ngeri, nikan pulak  nak nengok The conjuring...cerita hantu paling seram katanya.
I am more of a Sehangat Asmara girl.. Girl lah sangat kannn....

Berbalik kepada ammapodi nih, setelah beberapa ketika , kami pun terbang lah bersama.
Saya menjagalah adab dalam uniform.
Orang nak mari bersembang, saya gagahkan jugak melayan walaupun saya dapat rasakan yang saya akan menyesal dengan keputusan itu.
Cam ner saya nak berangan rangan Adiputra naik flight dan jatuh cinta dengan saya nih????
Budak ni, saya namakan Ammapodi jek lah.
Ammapodi berceritalah tentang itu dan ini.
 Ada satu dari cerita dia, saya memang hendak tahu.
So saya cucuk lah sikit bagi dia cerita.
Saya telah menjaga tepi kain orang...:P
 I am bad I know.
 I shudnt, but my human side sometimes come out to play.
Ngeh ngeh ngeh.
The story tu pun saya tak tahu how far of it is the truth so shall we leave it a that?

Abislah cerita tepi kain orang tu...

and Ammapodi start to talk about herself.
Tentang cinta agung swomi Perancisnya pada dia.
How besar cinta dia pada swominya.
Well, dia nih ialah pemakan sayur sayuran tegar.
Dari kecik tak pernah makan mende lain selain dari sayur sayuran dan kekacang dhal dan ubi kentang.
Hatta telur hayam pun dia tak makan begitu sahaja kecuali kalau dalam cake.
Tapi kerana cintanya pada swominya, dia telah berusaha untuk memasak hayam.
Hayam karilah kut...ker tandoori...tak sure.
Keh keh keh.
Masa dia bercerita tu Adiputra muncul di benak saya so tak berapa nak jelas sangat apa dia cerita atau apa Adiputra cakap kat saya.

Kendian dia bercerita pula swominya menghadiahkan dia black diamond.
Mende black diamond, saya pun tak tahu lah kan.
Apalah yang saya tahu.
Kalau merelip jek "shine bright like a diamond'lah bagi saya.
Orang pasang laboci laboci kat baju tu panggil diamond diamond kan?
Tertanggal dalam washing machine selalu tu.
Kalau dalam dryer tanggal, ada harapan baju masuk dryer 5 jam tak kering kering sebab diamond tersangkut dalam apatah dalam dryer tu.
Masa nih, saya dah jalan jalan tepi pantai yang redup meniti ombak rindu dengan Adiputra dah.
Kaki kain baju kurung cam bebasah sebab kene ombak nakal.

See Ammapodi suka menghebat...and kalau orang suka menghebat nih, saya sukalah tumbuh tanduk.
Jadik  bahan lah dia nya kejap lagik.
Dan kengkawan saya yang beberapa kerat tu dah pasti akan meluru ke kediaman saya untuk mendapatkan bahan baru sebaik sahaja saya sampai.
Ngeh ngeh ngeh... do u have friends like mine?
Yes, kengkawan saya dah tunggu di sofa empuk di kediaman rasmi saya masa saya balik terbang dengan Ammapodi.
Semangat!
Ammapodi nih adalah satu karektor yang agak kerek ye diantara crew.

Dah kengkawan tunggu, saya takdelah menghampakan mereka.
Saya beritahu mereka esoknya( semalam pagi ) saya telah mengajak Ammapodi berbreakfast sekali di mall. So they can listen to her braggings too.
Tak leh aaa saya menderita sengsorang, kan?
Kengkawan nak tahu, marilah kita bersama mendengar live telecast.
Durjana,kan saya nih.

So pergilah kami ke mall breakfast.
A french restaurant.
Ammapodi mulah dengan kisah cinta dengan swomi Perancisnya.
Saya tengok muka kengkawan saya dan saya nya sekali memang dalam kerterujaan dan kemeluatan mendengar dia bercerita.
Rekod semua nih nak mengata kejap lagik.
Heheheheh.
Pas abis breakfast, saya mintak diri sebab nak g supermarket beli barang dan buah-buahan.
Kata ada juicer, ayuh le kita menjuicer kan.
KAng bibir jadik merah jambu macam bibir saya. Harharharham!
Ammapodi haruslah nak nempel dengan saya.
Auuu betti auuuuu...

Masa dalam supermarket, kami pisah lorong loronglah sebab nak carik barang memasing.
Then selesai, berbaris nak bayar.
 Ammapodi beli fish fillet....... dia kata nak masakkan saya dan kengkawan kari ikan.
Saya menolak dengan baik.
Saya agak memilih makan.
I told her.
Dia macam kecewa sebab saya taknak dimasakkan.
I really appreciate the gesture, tapi dari saya berpura pura makan sedangkan tekak saya tak rela, baik saya cegah sebelum parah.
Saya cakap, karanglah dia buatkanlah teh sarbat, saya datang minum.
Saya tak hendak lah lukakan hati dia.
Dia jadik ok.
Ermm dalam membahankan dia , ada hati taknak lukakan hati dia...saya nih yang sakit sebenarnya.

So petang tu saya pergilah ke vila dia untuk minum teh.
Saya gi dengan kengkawan nak mengkaknam ye minum teh.

Ammapodi bukak pintu.
Entah macam mana, bila tengok muka dia girang melihat kami datang, saya terus rasa bersalah.
Hilang Adiputra dari fikiran saya.
Hilang kaknam saya.
Saya betul betul rasa keihklasan dia menerima kami untuk datang minum teh.
I looked at the Other Piah.
Dia pun tahu apa yang di kepala saya.
Kami lepaklah dalam 45 mins.
Kendian balik.
Saya dengan The Other Piah bincang lah.
Bukanlah akan kawan macam saya dengan The Other Piah punya kawan tapi kawanlah meh minum teh,  sahaja for as long as she knows her place.
One you can have breakfast once a month.
Swimming sesekali.
Dua kala tak leh.
Kang saya rendam dia dalam pool kalau banyak ngat menghebat.
Pergi mall sesekali boleh.
Banyak kali, kang dia berkomentar lagi tentang beberapa ekor lembu yang mati sebab nak buat hembeg saya , saya sodok kang.
Kalau dia tetiba jadik overfriendly, tidak menghormati batas batas persahabatan, tahulah saya nak buat apa.
I hope she doesnt push her luck.
Not so soon.
Teh dia buat sedap. 

Sebenarnya saya isteri Adiputra.
Kadang saya ada affair dengan Beto Khusyairi jugak.
OkTengsbai.

10 comments:

  1. Hidupmu mmg pramugarik terlampau sungguh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiah

      saya tahu berkenaan hubungan sulit awak dan serapmuslim yer...:P

      x

      Delete
  2. Replies
    1. Esah:

      Yer Esah saya sebenarnya isteri Adiputra...
      awak leh jadik binik nomor kendian kendian.:P

      x

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. hahahahahahaha

    sakit perut weiii gelak :-p

    ReplyDelete
  5. Mek juaaaaa begitu!!! Kita serupa kah? Mun nembiak UP UP nak.....Mek suka nenga sambil being supportive!! Kamek melamine sik pake plastic hehehe

    ReplyDelete
  6. ADUI..sakit perut gelak citer MP nih
    kim salam ammapodi ye

    ReplyDelete
  7. haha..lama tak dgr citer2 gini dr mak piah.skali sekala gelak best jugak kan??

    ReplyDelete
  8. Ewah2..............
    ~Jolie~

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)