Pages

Saturday, November 6, 2010

Kejiberry Cheesecake with Dengkiberry in chunks.

Aku tertarik tengok status Cik Puan XYZ
That is true la.
Adegan keji mengeji dengki mendengki sedang berleluasa---betulke pengunaan perkataan berleluasa di sini?---.
Aku baca status ni kat FB cik Puan XYZ, aku rasa cam tak best.
Aku tak berapa nak tahu sangat cerita ceritinya.
Tapi yg aku pasti, aku pernah antara cerita ceriti itu.
Tak pe, sebab dah terpecah pun tembelang.
Orang dah tahu.
Tak yah aku nak cakap apa pun.
I am a lot of things, but the 2 things was said IS a lie.
Lagipun, orang tahu la, dah sedia maklum.
Mana yang mengeji orang lain kat ko, org tu dijamin seratus peratus mengeji kau jugak kat org lain.

Bab dengki mendengki ni, aku takde la kut dalam kes ni.
Sebab aku takde yg specialnya.
Tak de nak didengkikan.
Aku apa pun tidak.

Tidak keluar umah.
Tidak minum arak.
Tidak berpoya poya.
Tidak semayang.
Tidak bersopan santun.
Tidak peduli.
Tidak berlaki...........erkkkkk...larik topik.
Semua tidak ok?

Yang Cik Puan XYZ kene dengki aku tahu sebab apa.
Takpe la Cik Puan XYZ, kau teruskan saja apa kau buat.
Yang nak mendengki, ha gi la gigihkan usaha kau.
Mungkin esok kau leh jadik lebih hevatttt dari Cik Puan XYZ.
Mana tau kan.
Kut kalau kau berenti mendengki, rezeki kau dibuka seluas luas alam.
Mana kita tahu.

Lagi satu, bab kita nih suka sangat dengar sebelah pihak pun satu.
Alang alang nak tahu sangat, baik dengar both sides.
Sekurang kurangya, kau dapat gak tgk side profile, pandangan tepi, kanan, kiri,atas bawah.
Jangan dengar satu pihak then make assumptions.
Tapi dah lumrah gaknya, kita hanya dengar apa kita hendak dengar jek.
We see only what we want to see and hear only what we want to hear.
Selalunya, kalau kita tak suka orang/ seseorang, apa dia cakap pun kita tetap nampak tak betul
Elok kalau we see it with an open mind.
Prejudice is ignorant la, setannnnnnnnnnnn.

Ni satu yang aku tak berapa gemar, yang perasan nak mampus.
Dia jek best.
Dia jek terer.
Dia jek cantik.
Dia jek yang bestest la.
Dia lah ada daulat.
Tapi kalau org bagik kau sedas dua,kau mengelupur.
You are nobody la.
Sesuka hati jek.
Ingat, jangan pikir orang tak jawab kau sebab takut.

Maybe it mean YOU madafaker, are just not worth the arguement, ok?

3 comments:

  1. Hik..hik...betullah tu, mungkin awak menujukan topik ini kepada seseorang itteewwww.....kita menujukan topik ini kepada seseorang yang nun jauh disana, disana, disana, disana.....

    ReplyDelete
  2. ini adalah sebagai peringatan kepada awak,saya dan mereka mereka semua. Pukul rata nyer...

    ReplyDelete
  3. paling nyampas dgn org perasan bagus
    kalau zaman muda dulu,kena ngorat dgn mamat perasan bagus mmg hai hai bye bye la

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)