Pages

Friday, November 5, 2010

Mimpi dan Foto

************************************************************************************** Semalam aku mimpi aarrrr... cam tak best jek mimpi ni. Aku mimpi..isteri kepada jejaka (jejaka ke) yang selalu berchat dengan aku tu marah marah kat aku sebab laki dia dah lalai terhadap tanggunjawab dia. Apa tanggungjawab tu aku tak la pasti, zahirkah, batinkah?? Yelah aku berkawan. And so happen, mamat ni memang best gila chat dengan dia. Isteri dia cakap..jangan main apiii monyet..tatau la kat aku ke kat laki dia. Ko pernah dak mimpi yang cengini? Cuak siotttttttttttttttttttttt... Cik Nana, PGMJ, help??

Aku sampai jek di bumi gersang ni, aku dapat sms dari PH. SMS berbunyik- Jangan main api monyet, kalau ditranslate kan. Lagikkkk aku cuak...:P apakah mereka telah berpakat? Risau aaa..kang aku nyer--------- aku ditarik balik camner?? Kang segala kemudahan dipotong macam mana? Ohhhhh...ini dinamakan mengundang musibah...takutlah.

********************************************************************
Penat la wey...bu balik flt.

Tadi pas abis 2nde service, aku berpoya poya kat belakang dengan kengkawan aku. Since bosan ada lagik sejam lebih nak land, aku pun bawak keluar la camera aku. Kechhhekkk kecheeeekkk bunyi camera tu aku snappy snappy.Aku amik lah gambar cik Kak dengan bakal bakal haji tu semua..:-) Ramai gak yang kompol kat belakang tu nak amik gambar. Hik hik. Geli hati aku tgk. Pastu ada yang siap demand...sini mba, aku donk ama suami.. aku donk ama ibuku. Adeshhhhh....dia hengat aku ni photographer flight ke? Hik hik..

Aku klik aarrr gambar banyak gak...then aku penat lak...satu zone E tu aku nak tangkap. Dah amik tu aku nak hantar kat mana kang gambar gambar tu????
But I did it anyway. Ada satu mamat ni...mula dahhh. ada la rupa sket duk last row. Aku borak borak aaa dengan dia. Dia gi ngan mak dia. Hik...dan hendak dijadikan cerita...dia jek yang ada email address...camner aaahhh....hik hik. Berbulu jek cik Kak dengan aku kat belakang...muahahahhaahahhaha suker tau. Ni yang aku tak suka kerja kabin nih...mulalah aku jual minyak kat situ. Slack sikit aarrr...mamat ni sma tinggi dengan aku. Kalau jantan sama tinggi ngan aku..kira pendek aaarrr...... grrrrrrrrrrrrrrrr*

Abis amik gambar tu semua, aku bukak aarr..camera.Taruk dlm beg aku yg berattt giler tu. Tetiba cik Kak call aku kat aku nyer station. " Datang sini bawak kamera" Apa hal laks... aku dah bukak dah la..payah aarrr nak pasang balik. Meccccikkkkk tau. Aku gi kat belakang. Aku gi jek ada makcik ni tua..dengan muka sedih cakap kat aku.." aku belum difoto lagi mba..." Aduhhhhhh...cemmana ni? Muka kesian giler, siot. Tak sampai lak ati aku..aku kan crew yang perihatin. Muntah ijau dibenarkan, yer. Aku gi arrr amik gambar dia...pastu leh demand lak...''aku mahu foto ama suami" Aku turutkan jugak. Pas tu dia tanya".berapa ongkos nya mba?" Aku terkedu japs. Alahai siannya. pastu dia cakap dia nak aku hantar gambar dia ke rumahnya di NTB...jangan tanya aku mana NTB tu...ada kat belah belah Indonesia sana. Aku geography sangkut dulu. ---semuanya sangkut sebernarnya.---- Aku suh cik Kak amik address dia, dan sekarang aku bagi cik Kak tugas untuk menghantarnya. Keji kan aku nih.

Landing jek tadik..selain dari aku macam ayam kene semelih kat jumpseat. Cisss tidak boleh ditulis denagn lebih detail..kerana mungkin akan menggangu karier....yerr karier ye puan puan.

KAng malam kang aku buat entri lain. Penat lah.

3 comments:

  1. Wahai CP...kalo dia panggil ko monyet maka dia tu babun..x reti ke bezakn org yg pnd main tenet dgn monyet yg xtau pape hal pasai tenet ni.Mmg tol la dia tu babun...(eh nape aku yg sensitif nih :D)
    Anyway kerjaya ko sbg inflight potograper tu mmg mulia sbb ibu2 bapak2 yg nk wat haji tu mesti x sng dok kat Mekah..depa mesti dok tringat gmbr kedevazz depa dlm kapai terbang bersama pramugari yg lawa2 la konon....:p

    ReplyDelete
  2. Dear Anonymous,
    Terasa ke??? muahhhaha. Aku kene panggey monyet sebab monyet dah melados bergedik gedik dalam tenet. GI tangkap gbr tu pasal nak lawan mata yg mengantuk tak henggat la wey...lawa ke mamugari ke?? berapa kerat ngat yg lawa lam kapal tu...* mati lahhh berani mati kuo statement.

    ReplyDelete
  3. buleh buat bisnes jurufoto dlm ketebang ni?hehe

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)