Pages

Saturday, January 5, 2013

Dari Hongkong

Ini untuk kamu yang semalaman tidak tidur menanti dia mengirim khabar. Check check paginya telefonmu tiada satu text pun darinya.
Kamu yang berusaha sebisa mungkin untuk melupakan dia, bangkit dari kekecewaan tapi setelah berbulan bulan dia pergi, kamu berlari ke arahnya saat dia menlefon kamu kembali seperti dianya tidak bersalah sepicing pun.
Kamu yang berderai airmata kerana tahu hatimu akan terluka lagi pada saat kamu meletakkan gagang telefon.
Kamu yang menabahkan hati bila dia cakap dia nak jadik kawan sahaja. Kendian esok dia kata dia cintakan dan merindukan kamu dan lusanya dia menghilang lagik. 
 Ini untuk kamu yang menerimanya kembali dengan harapan, dia akan berubah. Dan mungkin kali ini berbeza. Lain kut...
Kamu dengar kengkawan duk cakap kamu nih bongok kerana mahu beri peluang ke 2, ke 3 ke 747 kalinya. 
Kamu dengar sekejap jek kata nasihat kengkawan. Kendian cecurik keluar nak gi jumpa dia. Jumpa dengan beralasan, hanya kawan sahaja. Teman tapi mesra cengitu lah. Berapa lama pun?
Kamu tersedar, kamu  sudah terponggeng lagik.. Sebusuk mana pun di masa lalu, kali nih lain. Lainn...lain dari mana? Dari Hongkong?
 
Selamat malam kamu.

20 comments:

  1. typical of women , always giving them chance aftr chance, tpi ada depa appreciate? hampeh..kesian pompuan kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. IM:
      " aku insan yang lemah..hanya mampu berserah...." hahahlagu Kak Rohana Jalil mai.

      x

      Delete
  2. MP,

    Owhh kesiannya dia jadi mangsa janji manis tu..harap cepat sedar..jangan tertipu lagi nanti...semoga dia tu kuat!




    ReplyDelete
    Replies
    1. LW:

      dia bunguk sebab mahu di tipu hanya kerana cinta. :-)

      x

      Delete
  3. Sayang ... You are NOT that kamu i hope ... air mata mahal weiii ... bile rase-rase nak nangis ... pergi sink basuh muke ... okay ...

    ... buat dukkkkk je ... eh kite pule rase geram ni ... okay sayang ko diam ... jangan nangis-nangis ... :)

    ... tak suke lah orang buat orang lain menangis ... ini yang kite panggil bully ni ...

    ... take care love :)

    ReplyDelete
  4. kerna chenta itu bute dinda MP..

    -mode kassim selamat-

    ReplyDelete
    Replies
    1. AB:

      bijaksana sampai jatuh cinta, kan?
      p.s awak jgn dindakan saya... mungkin awak yang dindanya...LOL. mwah!

      x

      Delete
  5. Darling,

    Mmg ada umat manusia yg semcm ini.
    Walau berapa kali terkena dan dikenakan.. dia tetap tak akan taubat.
    Hope one day, your friend will find one last true love in her heart.

    Peace..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham:

      atas nama cinta katernye... haa..MP dah suruh dia makan cinta..hiks.Dia ada yang memuja tanah yang pijak..tapi itu lah dianya...


      x

      Delete
  6. love can make u happy and at the same time love can also make u suffer like hell...

    ahhh tertikam dengan entry ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. NP:

      itu adalah peringatan peringatan general. :P
      NP u deserve to be happy.

      x

      Delete
  7. MP...
    title Hong Kong?
    Apakah?
    wanna join me kah nnti? hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anggerik:

      tu aaarhhh teringat awak dan citer PRamlee. "bapak saya baru hantar duit dari Hongkong..."

      Hehehe. Tak terasa ke??:P
      x

      Delete
  8. MP...
    gaya cerita dah macam adik beradik sasterawan negara
    perghh dahsyat..Cik Yong suka la ngan MP punyer citer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yonggggg..

      ada ka macam sasterawan pulak. itu meroyan...

      I cant write Yong.Tapi berangan rangan.

      Ada blogger yang cara dia tulis tu macam sgt tererl.saya tulis macam saya cakap. kadang sendiri tak faham. dan tah bahasa apa, janji masa tulis tu paham.
      Esok lusa bila baca balik, saya sendiri..cam apa yg aku tulis nih aaa...:P

      x

      Delete
  9. bila malam bulan mengambangJanuary 7, 2013 at 3:05 PM

    teringat jua aku pernah mempunyai kisah yang sama...hukhuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. BMBM:

      selamat tahun baru BMBM!

      banyak pempuan ada kisah macam nih. So nih tuju kat bmbm jugaklah...ok?

      x

      Delete
  10. ahah tepekkkkkkkk kene kat muka, happened on the day before HKG flight. Pastu sudahnya dalam flt malm tu diammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm , takda nak bitchy, buat kerja n angguk sebab hati sedih kene rabak muahahahah*bodohnya zaman dolu2 kan?*hehehe

    ReplyDelete
  11. sakitnya bila menunggu
    penantian itu penyiksaan

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)