Pages

Tuesday, January 15, 2013

Si dia ku.

Baru merasa cuti at least 30jam nih. Ini adalah dikernakan hari ini menghantar passport untuk visa renewal. Ini bermakna, esok atau lusa haruslah pulak bergegas ke bank supaya akaun yang hampir kosong itu tidak dibekukan. Beginilah nasib perantau di tanah gersang yang kaya raya ini. Kalau di tanah tumpah darahku, tiada kejadian kejadian sebegini yang harus dilalui. Lain pulak mende nya dak? Bergeram geraman dengan pegawai bank macam ....errr si dia yang memflashkan atm card memakai sari. Contoh ehhhh...lol.

Berblog walkinglah kita. Mereka mereka yang menceritakan itu dan ini. Dibawah ini saya sertakan contoh kenapa saya telah mengalami sedikit kemurungan di pagi yang damai ini kerana kehidupan mereka yang menariks setara saya telah menuang air sepanjang malam membawak ke pagi dan ke petang lagik.Oh saya manusia biasa. Memiliki kedengkian. Muahaha.

Contohnya kerana  si dia yang bercita cita menjadik nenek yang vogueh dapat makan ikan rebus.  Kalau tanpa gambar saya boleh taruk tangan atas dada dan himajin sahaja. TETAPI* jegil mata di sini* dia dengan tidak ada rasa bersalahnya mengupload gambarrrrrrrrr! Urfffff.

Contoh lagik, si dia yang berpoya poya dengan rakan rakan membeli peralatan dapur yang membuatkan saya tetiba rasa hendak membeli pisau baru yang sheksiii jugak. Please... pisau shesksi ok. Mecikkk aiiiii.

Contoh jugak, si dia yang fefeeling dengan gunting barunya dan mencantas wambut anaknya yang tidak benarkan komplen sama sekali...Please, kalau suatu hari nanti kita bersua, bawak gunting tu dan tolonglah gunting rambut MP sekali yang macam ekor itik di sana sini walaupun tinggal beberapa helai sahaja akibat rambut keguguran.

Contoh yer...contoh, si dia yang menghapdate tentang ibu yang pembohong. Dia membuatkan saya rindu nak balik. Nak jumpa emak walaupun dalam hati saya, saya tahu emak akan sedih tiap kali saya balik kerana dia teringin nak tengok saya bertulang rusuk. I am sorry mother. Heck..I will just marry anyone so u wont be worried no more. * cakap jek nih..lol* sok lusa bergaduh lagik dua orang kalau ada cecalon. hiks.

Contoh yer,,hik hik si dia yang tidak menghapdate kerana mungkin sibuk mengajar bibik barunya membuat kerja kerja yang rasanya akan menambahkan kerja kerja rumah yang sedia ada..:P

Contoh ehhh..contoh, si dia yang pergi makan makan dengan chef chef. Sila mengkongsikan tips tips dari chef  chef itu. Please...please pretty please. . Ilmu nih helok kalau share...Ngeh ngeh ngeh.

Contoh jugek...si dia yang mengkhatamkan blog ini! Jadi takut saya dik...lol. Mende yang kamu jumpa? And by now, awak tahulah betapa ngok ngek nya seorang saya. Tapiii...bukan saya saja ada blog. Nanti saya akan membuat serangan balas. U wait ..u wait...:P Terima kasih tau. :-)

Contoh gak, si dia yang sweet yang selalu mensupport dengan caranya tersendiri. Susah saya nak mengata dia nih tapi one day..I will find ways to do it. LOL

Contoh lagik...si dia yang sibuk sekali dengan anak anaknya..yang pernah membuatkan saya berkongsi susu untuk cornflakes saya dengan kucing kucing yang duk meng-miaw miau miauuuuuuuuuuuuuuuuu di depan rumah. Percayalah saya tidak rasa bersalah dengan kucing itu tapi merasa bersalah pada awak!

There are few more blogs that I frequent in silence. Kadang keceplosan jugak mengkomen, tapi tak berapa berani nak mennaruk di sini well, kerana, saya tak mahu akan ada page di FB "kami benci MP". 

Ok saya akhiri entri ini dengan SALAM SENGGOL!!!

ini hapdate pas bangun tinton...juga contoh. si dia..perempuan berserban...lol yang membuat saya selalu ketawa kerana dia sempoi jek.

25 comments:

  1. hahaha.siapa la yg takde keje mengkhatam blog MP nih?nak kena babab dia ni..dapat surat saman dr en bos baru dia tahu..syuh syuh pi buat keje tu

    saya suka baca blog yg boleh buat saya sengeh sorang2.tak suka blog berat yg kena buat saya berfikir ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa:

      makan cili rasa pedas yer...LOL..awak bacalah di kala awak sedang tekanan perasaan. muahaha.

      saya agak tekanan perasaan melihat kecomelan sarung tefon pintar awak. Nakkkkkkk!!!

      x

      Delete
    2. ada kisah sarung hp itu..
      memula adik yg beli..dia beli rm30 masa tu benda tu baru je muncul.saya berkenan tp rasa sgtlah mahal.akhirnya saya dapat beli jugak dgn rega rm25..seronok tak terkata.sekali,bila saya citer kat dia,katanya 'la..along nak ke?org baru jual kat kawan rm10 je..sbb nak beli casing lain'huhu

      sekarang benda alah ni dah makin murah.kat pasar malam pun ada tp nipis sikit.pakai ni sbb kalau jatuh ke lantai henpon tidak pecah isi perutnya ;)

      Delete
  2. MP dear ...

    ... this entry is the reason why many rasa nak berpayung terjun dengan mu ...

    love ... truly ... :)

    ReplyDelete
  3. ... nak gelak yang ini "bertulang rusuk"...

    jangan lupa masuk dalam "piahpedia" ...

    second time baca baru faham ... ohhh slow nye saye ... :)

    ReplyDelete
  4. MP,

    Pishau shekshiii x rasmi lagi. Time membeli je kelam kabut macam nak guna time2 tu juga.. heee harus lah rasmi di rumah baru nanti! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. FA:

      uhhhhh... prancangan yang sangat bagus. Memang kan...kalau beli kasut/selipar, cik..tolong bungkus kasut lama nih masuk dlm plestik..saya nak pakai kasut baru nih sekarang jugak. Pesana khidmat masyarakat: jangan lupa tanggalkan tanda harga...heheheh.

      x

      Delete
    2. Yang laen dah tanggal yang tu ja tertinggal. Ingatkan peeler tu cover harga tu skali tak. oh ni musti MP zoom nak sekodeng harga. hahahaha

      Delete
  5. Kecik ati la mcm ni..
    MP x syg kita..
    Sbb dia cuma kata REAL "si dia yg sweet"..
    Yakni kita ni masam..
    Kita jelezz laa..

    p/s;
    Nak merajuk boleh ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham:

      Real tu dia sweet jek. Awak sweet sweet kayu manis...kan...senyumlah..senyumlah ahai..... cik mek molek....* buat tandak dalam baju mengkerelts orner hijau nihhhh*

      x

      Delete
    2. hai kak sham..tq singgah blog saya
      tp kenapa saya xleh klik akak?nak jugak berkenalan.

      Delete
  6. ketahuan ketidakan? kebahasaan piahpedia yg kepelikan inilah yang buat sayer nak skodeng and skodeng entry sini..kikiki...

    pramugari kat atas tu cekci mekci..i likeee!

    psttt..sapa makan dengan chef tu..i kan..sebenarnya mengidam nak makan dengan steward hensem hensem tapi tak dapat..depa tak pandang pun..

    ReplyDelete
    Replies
    1. LW:

      kelamaan ketidakkan mempergunakan kosa kata inihhh!! hahaha awak mengingatkan saya ke zaman kegumilangan, kecemerlangan dan kerterbilangan di zaman kebaya ijo pada suatu masa..lamaaaaaaa dulu. Hiks.

      I is feeling feeling seksi meksi berpayung terjun itu. Walhal...ado??? NAN ADO yer....

      Makan dengan steward ,peluang adalah cerah makan meal atas kapal sahajork....hik.

      x

      Delete
    2. MP,
      itu hari bertemu sudah dgn dua jejakes steward masa balik dr HK..siap makan kacang dan minum oren percuma bergelas-gelas sbb i puji depa tu, namanya azmi limi dan adrian macam retis tersohor kat mesia..depa dah kembang2, tu pasai dapat kacang kuda banyak dan oren pun mencurah2..owhh mak suka..kikiki!

      Delete
  7. Pia..(Cecece...nama glamer buat mu),
    Akukah ittew yg buatmu mendermakan susumu..?
    Kalau tak pun kata ye jugak..pasal saya nak berperasan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. CK:

      helemeeeeeeeeeeeekkkk...Pia...tenchu tenchu..tunduk tunduk gumbira pastu naik hantu..kerana...sekarang saya teringin nak poipaaaa basah pulok. Nih kira nak makannn jek.hik hik.

      Yes CK, orang itu adalah awak. Maafkan saya, beberapa kali jugak saya menghamun awak yg menghidupkan belas kasihan saya kepada kucing kucing itu semua. Selalu dlm hati cakap, nih kalau CK ada nih mesti dia bagik. since u r not there, I gave on ur behalf. :-)
      FYI, kucing kucing selalu makan dada ayam goreng kerana saya suka hanya peha dan kekulits ayams sahaja.

      x

      Delete
  8. Real:

    u r being modest. Bencikkkk. LOL Bertulang rusuk jugak boleh diguna pakai dalam erti kata esokkk nak buat mihun sup tulang rusuk.

    p.s: saya dah lama tak rasa tulang rusuk saya yang diinsulate baekkkkk punyaaaaaaaaa...dengan lelapisan u know what.LOL.

    x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sham:
      Nengok MP dah anak tirikan Real...jawap komen dia di tempat lain...lol. U seeeee!!!
      Jangan jeles lagik. Gi youtube, carik lagu cek mek molek yang diudendangkan oleh penyanyi tersohor kegemaran MP>

      x

      Delete
    2. MP dear ... whenever i read you ... i laugh and cry at the same time ... you don't have to "kena" kan me at all to make tears well up my eyes ... it is your kindness to all ... so i pray for your safety always ... at all times love ...:)

      Delete
  9. kadinda MP.. the grass always looks greener on the other side. betapalah kadinda AB tingin nak naik awan biru salu... mekap santek-santek.. makan pree lam kapaiterobang.. takyah pikir beli baru salu sebab semedang pakai unipom...
    nnti ketemu kadinda kasik gunting rimau sebagai subenir.

    AB

    ReplyDelete
    Replies
    1. AB:

      naiks ebagai penumpang dan crew berbeza. Heheh
      e.

      Tenchhhhu. Tapi sayang nanti gunting menjadik pengutip habuk krn MP nya tidak ada skil. Kalau bagik sesambal ..gulai gulai hik hik. urfff! * kerja kira nak nak makan jek*

      x

      Delete
  10. MP,

    Tanggaci bersari liplap jua yang menawan kalbu mu ittew yea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MM:

      gbr ammapodi tu telah menyebabkan saya ketawa yang sgt kuat! Mekaseh tau.

      x

      Delete
  11. he he he... saya yang kedengkian dengan kerja MP yang selalu terbang2... me just duduk je atas tanah ni...no where to go..no place to visit...

    ReplyDelete
    Replies
    1. NP:

      we win some we lost some, kaedahnya ,kan?

      x

      Delete

You are responsible for your comment(s)