Pages

Wednesday, January 16, 2013

meley-park.

Feeling better masuk petang sikit.
Took prospan for my cough. Relaxon & cataflam for sakit belakang. Kalau batuk batuk, tangkap kat belakang. Terkucil I dunno how many times.

I spent the whole day meriangkan hati dengan menonton Ellen DeGeneres dan melistenlistenlistendi youtube. Ellen always brings me a sense of joy. Sekarang rasa nak gunting rambut pendek macam dia pulak. Hiks!

Blogwalking sekejap, ingat nak membalas balas ziarah. Then kekelik link sana sini. Saya terpaku (pilihan ayat yang memberansangkannnnnnnn) melihat gambar saya terpampang di salah satu blog yang saya kunjungi. Ayoooooomaaa...Entri lama seorang rakan. I knew she had a blog, tapi dia tak pernah cakap pun ada menaruk gegambar kami bersama sama di sebuah pesta muda mudi. Saya pulak memanglah tidak bertanya apakah add blog dia sebab apa eh...? I dunno. I just didnt ask. And yes, saya baru terjumpa blog dia hari ini. Didnt pay attention all this while when she screamed she have a blog. Kekwattt kan MP.

Sekarang saya tak tahu macam mana nak cakap dia suh turunkan gambar itu. Or shud I do what I always do, cakap direct jek. TURUNKAN gambar saya? kalau tidak terimalah akibat dari perbuatan itu? Dia mesti tanya pehal pulak...sebab bukan gambar atau majlis yang tidak sopan,kan? Takde la saya ke majlis yang tidak sopan. Berlaku tidak sopan..naaaa tu beda lagi dong ceritanya.

Saya sebenarnya cuak bila tahu ada rakan di sekeliling saya yang berblogwalking. Seryes. Tah apa yang saya takutkan pun tak tahu. Mungkin I am just comfortable tidak dikenali sahaja. Tada mende lain. Off course.. kadang saya kepingin jugak kalau kalau ada kesempatan, I want to hang out with u guys. Pekena nasik lemak ke..nasi kandar Lawood kah, pekena ikan bakar Jalan Bellamy kah..dak..? Teringin jugak saya hendak bertemankan bukan crew set saya yang menjengkelkan saya di flight tapi bila nitestop di KL dia lah dulu memintak hendak keluar bersama dengan saya. Dah aku taji atas kapal tetap mereyeh nak keluar dengan aku. isssskkkk!

Pun jugak saya hendaklah kadang makan berteman. Kalau makan sengsorang ralit nengok sushi tu berbondong bondong lalu depan muka, tak ke berpinggan dicekau. Pas tu mulalah terberetas seluar atau tak leh bangun sebab sedap menyental.Tu tak masuk garu kepala..aku tadik amek pinggan kaler apa mahal ngat nih...hik hik hik. MAkan sorang best sebab tak de orang akan berkomentar tentang berapa banyak ang telan. heaven u ols. takde kekomen menyakitkan hati like... makanlahh kau kan lama tak jumpa sushi. or banyaknya kau makan..kau lapar sangat ke? Bahabikkk! Makan jek. Sungguh sennag hati beta. Tapi yelah nama nya manusia, nak gak bercerita cerita masa makan dak. It just help to know that u r not so weird that u have someone to eat with.

Say teringat satu cerita nih. lama duluuuuuuuuu...lama dulu. Saya duk sengsorang minum kopi di starbuck. Tetiba satu mamat nih datang dan tanya kalau dia leh duduk sekali dengan saya sebab dia rasa weird duduk  minum sesorang. Muka macam familiar giler.  Say pikir nih mesti crew yang pernah fly. Dia introduced himself. Nama pun familiar. Crew lah kut. Kami berbual bual selama lebih kurang sejam, I have to excuse myself. Dia bagilah number dia. I said I will call. Masa duduk duduk tu saya terperasan lah orang cam pepandang. But who cares. Dia segak. bangga sikit dlm hati ada jejaka tetiba nak duduk satu meja dak. As I exit, budak starbuck tu tanya "akak dah lama kenal dengan pelakon/model ********* tu ker?" I am like WHAT????? yasalammmmm... patut muka familliar. Ngok betul. Yang tadi beriya borak how can it didnt occur to me dia adalah pelakon/model. At one time dia nih femeslah jugak. Berlakon drama adn few commercials. Sekang dah suam suam kuku gak nya. No, I didnt call him. Saya pencinta yang setia. Lagipun I dont think he was interested becoz I is bongok.

What was I going to say? Maybe someday, kalau keadaan memaksa, I will private this blog as I do my previous blog. I will keep u guys posted and invite memana yang nak. Ok?

Lagik satu, kalau ada sesapa tahu mana saya leh order karipap beku, tinggal goreng jek, rendang tok dan popia otak otak yang sedap, dan any othe rkuih muih,leh rekemen dak? Saya bukanlah nak beli sampai berpuluh puluh kilo. Cukup sekadar masuk dalam beg trolley kerja saya untuk dihangkut balik ke sini. Delivery kat KLCC. Duit minyak kang MP bayo lah. Nak collect agak payah kerana waktu yang terhad di KL. 26 jam cengitu. Kalau lama mungkin saya gagahkan jugak lah kan. Now u pray I get the 4 days 3nite in KL nyer trip yerk.

Salam manis dariku untuk dirimu!

41 comments:

  1. haaa.. kalau dh private jgn lupa invite kaktek ek... kaktek suka skodeng2 pehtu juih2 molot dengki blakang2... lebih2 ado org femes suka kat kadinda... eee menchik!

    Ab yg tak insap2!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. AB:
      MP pun ada hobi yg sama..lol menjuih juih.. tu tak masuk cececbik jeles mendengki..LOL hahahah

      KakTek masuk kalau perlu pivate nanti. dah private leh ngata org lebih lagik..muahahah.

      x

      Delete
  2. MP,

    Kenapa ayat "saya pencinta yang setia" dikecilkan???

    Sila buat story pasal ni yeeeee... :) *kelipmata*

    ReplyDelete
    Replies
    1. FA:

      muahahahbanyak banyak soklan..hat tu kamu tanya Farah? LOL
      ...sxebab masa dia duduk tu MP dah mengelertis hahaha. Tu duduk tu tgh tunggu my-the-bf. I keep on chanting saya setia saya setia..LOL.


      x

      Delete
  3. sronok baca MP.boleh try karang banyak2 and buat novel msti laku.sbab jarang ada novel mengenai kehidupan di langit biru ni.amacam ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. IM:

      first, MP maaf lupa mengata awak sekali dalam entry si dia tu ari. :-)

      Saya tak reti menulis IM, bahasa tunggang langgang. Suka hati sajek. I dont have the flair for writting. kadang bila saya baca orang komen entry lama..I am like mende aku tulis nih?? hhehe.

      Ada few blogs crew punya. Yang tulis sgt meletup. Bahasa dia bagus dan u really feel she is infront of u. Saloma nama dia. Tapi sayang dia dah pindahkan blog dia, tak tau kat mana. Too bad, kalau dak I wud share her add.

      Terima kasih IM kerana sudi bertandang.

      x

      Delete
  4. Hi MP,
    cuba tanya LW.. hari tu dia menapaukan i sebungkus frozen karipap..sedap weyy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohhhh LW ...dia tak cakap pun. Dia saja carik pasal tu...lol Nak gi spam blog dia!!!..lol

      x MP

      Delete
  5. Kalau nak private jangan lupa invite saya ye Mak Piahhh...uhukkk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. MM:

      sudah semestinya MM. Semua kengkawan blog sini akan saya invite. :-)
      Lom lagiklah sebab lom ada perlu nak memprivatekannya.

      x

      Delete
  6. siapakah retis bertuah itu kerana dapat duduk semeja dengan MP the one and only eh..

    ReplyDelete
    Replies
    1. LW:

      ok...saya nih budak yang eksaited sebab pelakon tersebut adalah macam SOMETHING BIG la kan for us yang duduk di dlm hutan.

      Saya yang bertuah. kalau waktu itu ada wartawan ke...mesti my face ada kat ruang ruang gossip.."pelakon sekian sekian terkantoi dating dgn makwe baru setelah gagal dengan kekasihnya yang dari Sabah." EH! *hints*

      atau tajuk berita:" pramugari berhalusinasi bercinta dengan pelakon sekian sekian. "

      Delete
    2. ahaks! gagal dengan kekasihnya adalah dari Sabah? hokeh harus wartawan tak bertauliah ini mengorek rahsia dengan wartawan rasmi soksek soksek ataupun cik pora kepoh di sokkabar arus perdana. gigih kuusahakan untuk memecahkan misteri MP...kikiki!

      Delete
    3. LW:
      busuk sangat awak nehhh..lol. Leh cakap tapi kan kalau tetiba cik abang nya tak mengaku , disamn pulak macam mana? Tak sanggup U ols.

      x

      Delete
  7. ala..x suka la entri ni.
    baru je nak beramas mesra dgn MP dah ada ura2 nak private blog.huhu.ikhlas cakap saya rasa dah penah masuk blog MP dulu masa mula2 kenal blog tp x baca sgt sbb mgkin masa tu x baca semua.x kenal maka x cinta.

    kalau private jgn lupa invite saya ye ;)

    bab frozen food tu,ada kenal tp delivery kat klcc tak dapat lah.paling suka satu karipap frozen yg dijual di kafe (MP tahu dimana) sedap bangat..karipap pusing inti daging

    ReplyDelete
    Replies
    1. Irfa:

      awak tersenarai dlm list kalau tetiba saya meroyan nak memprivate blog. :-)

      Yang frozen food tu, kat KLIA ke. Bagi contact number. Nanti tgk usaha macam mana. Cara kampung ke camner...hik hik.

      saya dah tulis beberapa komen,,tiba tiba line hilang pulak. cishhh!

      x

      Delete
  8. Salam semanis kurma dari kmk org juakk..

    Sik balit kch tek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr DLL:
      salamsssssssssssss mak orputehs. Hik hik. Kelak balit bulan empat kali, mek agak kitak masa ngantar anak buah gi sekolah di tempat kitak ya.

      x MP

      Yaya berkmungkinan rasa pelik kenak sekolah di kch ya lain dari sekolahnya marek.

      Delete
  9. pelakon kacak duduk borak dgn MP? wahhh u must be jelitaaaaa dan sheksi mekshi...

    i pun dah terbiasa makan sorang2, tengok wayang sorang2..shopping sorang2..its heaven sebab tak ada siapa nak marah kalau i window shopping lama2 dan masuk kedai2 mana sesuka hati.. ahaks...

    apa?? nak privatekan blog?? eh tolong jangan tinggalkan daku wahai MP....

    ohhh btw, i had my hair cut..short like ellen degeneres..and i love it, kalau time ni dah kahwin senang sikit nak mandi pagi2 di pagi jumahat...bhahahahahaa....

    ReplyDelete
    Replies
    1. NP:

      PERCAYAlah saya tidak merendah diri kerana memang saya suka meninggi diri dan berangan rangan dan jugak perasan. tapi seikhlasnya saya adalah sangat BIASA! Orang takde yang pernah terpegun dgn kecantikan saya. Cuma adalah a few like di gambar yang di post di FB. hik hik.

      Pelakon kacak itu telah duduk sebab terpaksa gaknya. Dan percayalah jugak..saya lepas tu bila tgk dia keluar di layar tv, saya fefeeling dia adalah bofren saya. LOL

      NP adalah harus, list u r one of the si dia. mestilah masuk. branikkah tak masukkan MP...tidak yer.

      Delete
    2. NP:
      rambut pendek seksi. senang nak mandik mandik tu muahahahahaahhahahah...kelebihan berambut pendek. kih kih kih.

      x

      Delete
    3. ralat*
      NP adalah harus, list u r one of the si dia. mestilah masuk. branikkah tak masukkan NP...tidak yer.

      Delete
  10. adakah eizlan(g) yusup boipren mak piah ittew? *wink*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon:

      Heyyyyyyyyyy!!!
      Eizlan Yusuf ni yang ahlil kumpulan yang buat video clip main pool ke snooker tu tiga orang dgn bekas laki dak Abby tu eh>>? apa nama kumpulan tu ? Impression eh?

      busuk sangat tekaan awak nehhh..lol.

      Delete
  11. eizlan(g) yusuf!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon:
      Sumpah BUKANG..lol.

      * berair mata MP gelak sebab tekaan busuk ini.

      x

      Delete
  12. I selalu beli karipap daging frozen ni. Pada tekak I sedaplah...ada kuih kasturi (yg inti kacang tu) n masak lemak daging salai frozen. Klau nak holler yeah. The guy dtg jual kat opis I every friday. Kuih badak pun ada...otak2 tu nnt I tanya dia. Delivery no sweat...saya ni kan separa penganggur..

    ReplyDelete
    Replies
    1. CK:
      Kang MP bitau. Somewhere in FEB/MAC. karipap daging, masak lemak daging salai itu dan kuih badak confirm. Kuih kasturi tu yang macam kacang ijau tu eh.

      Saya mengucapkan berbanyak terima kasih terkehadapan ya CK. :-)

      x x x.

      Delete
    2. Kuih kasturi tu a ah. Opis I pun dekat2 dgn KLCC, so no sweat ok.

      Delete
    3. CK:

      Riang hatiku badan bertuah..punya teman yang somels dan manja..:-)

      Delete
  13. Lalu merah otak mikir sapa pelakon ya? Haha

    Dolok rasa pelik bila pg mkn sorg, nangga wayang sorg. Kinek tok biasa n rasa best jak. Sukati aku empun aku nak molah apa. Hehe. Jangan lupa jemput kamek mun private blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MN:

      sik boh nok merah otak.. Tang mek ngakuk sitok, ada mek disaman kelak, org muda tek sik mok ngakuk nya ada nok berchan dgn kamek. LOL.

      Mun makan sorang ada juak rasa nok bersuap suapan manja. Nok migang tangan urang mun tek takut nangga cita hantu bah...LOL

      Kelak njemput kitak. Atau mek tek publisiti murahan madah nok private blog...:P

      x MP

      Delete
  14. Mak Piah,


    Lama tak singgah rumah mak piah.
    kalau esok2 kulat2 nak buat private blog ker private jet ker jgn lupa Cik Yong nie.

    ReplyDelete
  15. MP, meh meet up kat Starbuck or Coffee Bean KL Sentral .. opis sebelah tu jer ...

    ReplyDelete
  16. pelakon tu siapa?? kasik tau laaaa... jangan bikins suspen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. NP:

      LOL. Bukan bikin saspen. Kang MP dedah..kalau kalau si dai tak ngaku?? Siapa yang malu?? Mereka dan keluarga medreka jugak.

      x

      Delete
  17. kebiasan iols pas kerja takda nak hang out dgn screw, nak-nak ;g layover shopping. aku hangkut kaki ku sorang je n the best part lepak dgn bukan crew...n bila diaorg tahu je " ohhhhhhhhhhh you keluar dgn scandal ya" paduhal kawan baik nak. n everytime balit keyell, confirm ler karipap ikang akan selamat berada diluggage kieww....ok hep fun, kalu nak private baik invite before i load meal dlm kapal u tak betul..i tak kisah sapa ketua dia*matilaaarrrrrrrrrrrr crew firaun*hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aking:
      ambe baru nengok ada komeng ning. Ni ambe nok gi tau..ambe ader dapat flt gi teranung hujung bulang 2. Nok carik kipap ikang tu di mana? Pasar Payang ambe takut tak dop. Lagik satu nok hak kuih gulung iti daging black pepper. Roti paung ambe tau nok cari mana. hok laing tu ...tulun?

      x

      Delete
  18. u kalau privatekan blog seksimeksi neh, kalau tak masuk i dalam list i majuk tau! (tarik moncong 14..kikiki)

    ReplyDelete

You are responsible for your comment(s)